Koudekerk lijdt dure nederlaag tegen Blauw Zwart

3 februari 2018 15:00

H.J.A. van der Maat

Opstelling Koudekerk 1

Met vier ploegen die allemaal met 14 punten zich net boven de rode streep bevonden was het vooraf duidelijk gat Koudekerk zich geen nederlaag mocht permitteren tegen Blauw Zwart, een van de andere ploegen met 14 punten.

Dat de thuisploeg er alles voor over had om drie punten te pakken was al snel duidelijk. De Blauw Zwarte brigade trok zich terug en via snelle uitvallen probeerde het de goal van Koudekerk te bereiken. Hierbij kreeg het alle hulp van Koudekerk waar men in de beginfase zich herhaaldelijk liet foppen als Iliass Assaban samen met de snelle Raymond Vosse op stoomde langs de rechterkant en hierbij vrij werd gelaten. Gevolg was dat de jonge Daan van Randeraat tegen twee man kwam te staan en de druk op Koudekerk groot werd. Na twintig minuten werd bij Koudekerk de boel omgezet maar toen was het kwaad al geschied. Net voor het kwartier was het Vosse die werd weggestuurd door Assaban, Vosse kon  vrij voorzetten en bij de tweede paal was het spits Dunke Lagerberg die de 1 - 0 achter Tony van Ooi kon schieten. Van Ooi die de, tijdens de warming up geblesseerd geraakte, Michael Kneulman verving. Nog geen vijf minuten later was het van Randeraat die een lichte overtreding begin, de toegekende vrije trap werd binnengekopt door Bastiaan Hendriksen en Koudekerk stond voor en zware opgave om nog een punt te redden. Dit moest gebeuren nadat er het een en ander was omgezet om de aanvallende impulsen van Assaban en Raymond Vosse wat in toom te houden.

Na de rust was Kevin Veltman de vervanger van Daan van Randeraat, Fabian Roosenbrand zakte een linie terug en de verdediging was weer compleet. Het was wel een ander Koudekerk wat zich na rust liet zien. De felheid en duelkracht die het vorige week liet zien was weer wat terug en de bezoekers drukte de thuisploeg achteruit, nu wel op eigen kracht. Het lukte alleen maar sporadisch om de goal van Mike van Zonneveld te bereiken. Kansen kwamen er wel maar van Zonneveld stond goed of had de assistentie van zijn verdediging. de beslissing viel na onnodig balverlies van Fabian Roosenbrand, die werd de bal ontfutseld door Kim Theil en toen ook van Ooi te vroeg zijn goal uit kwam was het een koud kunstje voor Assaban om de beslissende  derde treffer binnen te schieten. De Koudekerkse ere treffer vlak voor tijd kwam op naam van invaller Daniel Wildschut die van twintig meter kap raakschoot. In de slotfase was er nog een opstootje waarbij Sidney de Schepper het duel aanging met keeper van Zonneveld. Die ging als een stervende zwaan naar de grond en het opstootje werd door scheidrechter van der Maat correct en zonder kaarten opgelost. Ook van Zonneveld herstelde wonderbaarlijk en schoot nog even een paar ballen naar de Koudekerkse helft eer van der Maat affloot.

Na afloop bleek dat het een dure nederlaag was voor Koudekerk, van de vier met veertien punten was Koudekerk de enige die geen punten pakte, het staat nu net boven de rode lijn en heeft de adem van L.S.V.V. in de nek. het word dus zaak om punten te pakken, volgende week thuis tegen Kagia zal een goed resultaat meer dan heilig zijn.