Koudekerk ziet rode streep naderen.

FC Oudewater 1

Bjorn Stalvord
Menno Venhof (lob)
Sjoerd Wiltenburg (schot)
Martijn de Goey
Joost Miltenburg
Menno Venhof (schot)
Niek Sluijs
Milad Hesari
Sjoerd Wiltenburg
Ties van der Werf
Menno Venhof (scrimmage)

Mannen, 1, 3e klasse A

14 april 2018 14:30

R. Parmessar

Opstelling

Ronald Rosdorff was duidelijk geweest, Inzet. Dat was wat er moest worden getoond en dat was ook wat zijn ploeg de week ervoor niet had getoond tegen L.S.V.V.  met als gevolg dat de rode streep angstig dichtbij aan het komen is. Na afloop kon de trainer over de inzet niet klagen, helaas was het geluk niet aan de thuisploeg besteed. Al moest men ook zo reëel zijn om te erkennen dat Oudewater gewoon beter was.

Toch was dat niet zo duidelijk in het begin van de wedstrijd. Vanaf het beginsignaal van Scheidsrechter Parmassad zocht Koudekerk de aanval. Het leverde `slechts´een paar hoekschoppen op die verder weer niets opleverde. Een beetje relevant aan de stand op de ranglijst lijkt het dan zo te moeten zijn dat alles weer tegen zit. Michael Kneulman (Toni van Ooi was met een rugblessure niet in staat het doel te verdedigen) kon in eerste instantie nog ingrijpen en gleed de bal over de zijlijn waar een Oudewater speler de bal snel in kon gooien en toen was het voor Menno Venhof een koud kunstje de bal in het lege doel te lepelen. Dat was al de tweede tegenslag voor de thuisploeg, eerder zag het aanvoerder Bas van Heerdt met een schouderblessure uitvallen na nogal lomp inkomen in de rug van de Koudekerkse aanvoerder van een van de Oudewater middenvelders. Daan v/d Zwet was zijn vervanger. Nog voor de rust leken de bezoekers de wedstrijd te beslissen toen in de slotminuut van de eerste helft de stand 0 - 2 werd toen Sjoerd Wiltenburg dankbaar gebruik maakte van de ruimte die hij kreeg geboden.

Na rust liet Koudekerk zien zich niet neer te leggen bij een nederlaag en zette het de gasten direct onder druk. Een schot van Kevin Veltman werd door Remco Rietveld met enig fortuin onschadelijk gemaakt en Rick Vogels had de pech dat zijn lob op het doel belande en niet in het net. Ook dit soort momenten lijken inherent te zijn aan de positie op de ranglijst. Naarmate de eerste helft voorderde nam Koudekerk meer risico. Maar als het zo een wedstrijd is... Sidney de Schepper kwam hard in aanraking met een tegenstander en moest de strijd staken. Wessel Bakker was zijn vervanger. Duidelijk dat Koudekerk het nog niet op gaf. Helaas leek dat de wissel de organisatie achterin verstoorde en uit een vermeende buitenspel positie was het Menno Venhof die de derde treffer langs Kneulman schoot. Dit was de definitieve beslissing en het strooide alleen nog maar extra zout in de wonde dat de gasten nog op 0-4 kwamen.

Na afloop kon men aan Koudekerk kant alleen maar toegeven dat de gasten gewoon beter waren. Wel was er inzet getoond en dat moet volgende week mee naar Zwammerdam. Koudekerk verliest en zakt tot de op de plaats net boven de rode streep, waar de tegenstander van volgende week net onder die streep staat. Zwammerdam - Koudekerk  van volgende week wordt dus meer dan een derby. het wordt er op of eronder.