Vuurdoop JO11-2

Onder 11, JO11-2, Groep 6 03

2 september 2017 8:45

Angelo Roosberg

Zaterdagmorgen 2 september 08.00uur, het ochtendzonnetje straalt krachtig en het team JO11-2 staat te popelen om zich om te kleden voor de eerste officiële wedstrijd om 08.45uur. Het team bestaande uit Deni, Ruben, Jort, Sebastiaan, Stan, Max, Thijmen en Levi wordt getraind door Jan en Wessel en ook de leiders Mark en Marcel waren vandaag aanwezig. De tegenstander is ARC JO11-8 uit Alphen. Al snel blijkt dat de tegenstander moeite heeft met het mooie positie-en samenspel van onze jongens, er worden vele kansen gecreëerd en de jongens zetten hun "tanden"erin om de bal in bezit te houden en met succes want binnen 16 minuten staan we voor met 5-0, Levi is op dreef de eerste 4 heeft hij gescoord en nummer van 5 van Deni. Ook onze verdediger Sebastiaan verrast de keeper met een harde knal op de lat. ARC wordt aangemoedigd door de eigen supporters en ze creëren een kans, eerst een prachtige redding van Max maar in de herhaling weten ze toch te scoren. Onze jongens lijken wat moeier te worden maar dankzij een doelpunt van wederom Levi gaan we de rust in met 6-1. In de kleedkamer genieten ze van een lekker glas limonade en na complimenten van de trainers en goede adviezen gaan ze met blijde gezichten richting het veld. Direct een fel begin waarbij Ruben buitenkant paal raakt, in de volgende actie scoort hij alsnog. Ze ruiken meer doelpunten en gaan er voor, zo scoort Levi er nog een. Maar ARC blijft het proberen en passeert nog een keer onze keeper Max maar daar is het bij gebleven. Nog een kwartier te spelen, Levi scoort. Dan volgt er nog een mooie hoge voorzet van Ruben op Stan maar de kopbal valt niet goed, niks aan de hand want vervolgens pakt Sebastiaan alsnog zijn momentje door te scoren. ARC heeft geen kans het te beseffen of Levi scoort weer. Om een heel lang verhaal kort te maken, we hebben 10-2 gewonnen. Maandag weer lekker trainen en ons focussen op een nog beter samenspel, want een doelpunt maak je nooit alleen maar met het hele team!!