Woubrugge 1 - Koudekerk 1

2 oktober 2010 14:30

Hendriks, M.J.M.

Overtuigend herstel Koudekerk.

Als Alberto Tomba in zijn beste dagen slalomde Mark van Leeuwen door de Woubrugse verdediging, verdedigers vielen om of werden voorbij gelopen alsof ze er niet stonden. Uiteindelijk kwam van Leeuwen bij keeper Dennis den Blanken en ook voor deze was er geen houden aan, tussen de benen door verdween de bal voordat van Leeuwen aan zijn vreugde dansje begon. Het was de beslissing in de wedstrijd die geen wedstrijd was, koudekerk was gewoon een maatje te groot. Zegevierde met 0 – 3 en blijft derde in de competitie.

Drie spelers had Pieter van Zoest weer tot zijn beschikking die tegen Leiden met een blessure ontbraken. Voor alle drie was er een basisplaats. Oege Pennin hield Rutger Dubbeld buiten het elftal en ook Simon van Leeuwen moest genoegen nemen met een plaats op de bank. Nick van Houten keerde terug op het middenveld waardoor Richard van Heijningen links achterin kwam te spelen en Jeroen Koot verhuisde naad het rechterverdedigingsblok, derde was de terugkeer van Michael Kneulman in het doel. Al snel bleek dat Mark van Leeuwen van doorslaggevend belang kon zijn, binnen vijf minuten kon zijn verdediger hem alleen maar stoppen door hem vast te pakken. Helaas voor Koudekerk zag de scheidsrechter geen fout en liet dus door spelen. Hierdoor moesten de talrijke Koudekerk supporters tot na het halfuur wachten voor dat zij een goal zagen. Maar deze was er dan ook gelijk een om in te lijsten. Nick van Houten gokte niet op de korner die zou volgen als hij de bal achterhad laten lopen maar haalde de bal van de achterlijn voor de goal en daar was Ruben van den Berg die de bal achter het standbeen omhaalde en zo Dennis den Blanken verraste. Een voorsprong waar niets op was af te dienen. Woubrugge was nog tot geen fatsoenlijke aanval gekomen en had in Dennis den Blanken de redder des vaderlands, tot op dat moment dan.

Na de rust bleef Koudekerk het beste van het spel houden en mocht de thuisploeg hopen op een punt, tot het moment van Mark van Leeuwen. De Linkerspits was de hele wedstrijd al een plaag geweest voor Chris Molleman zijn bewaker. Maar nu was niet alleen Molleman het slachtoffer. De aanvaller nam een pass van Bart v/d Hulst over ca. 40 meter achterloos aan en stuurde een stuk of zes man van Woubrugge de verkeerde kant op voor d 0 – 2 binnen te schieten. Hierna was de wedstrijd gelopen en haalde Pieter van Zoest de sterk spelende Nick van Houten naar de kant voor Rutger Dubbeld en maakte Oege Pennin, die eveneens een zeer goede wedsrijd speelde, plaats voor Simon van Leeuwen. Het slotaccoord was voor Rutger Dubbeld. Na dat vlak daar voor Stefan van Tol nog strande op den Blanken gaf Dubbeld de goalie het nakijken op een pass van, alweer, Bart v/d Hulst. Koudekerk wint met 0 – 3 en het zal niet vaak zijn voorgekomen dat Dennis den Blanken drie keer was gepasseerd door Koudekerk.

Koudekerk heeft zich prima herpakt na de drama wedstrijd tegen Leiden en kan zich opmaken voor deel 2 in de derby maand. Volgende week thuis tegen Hazerswoudse Boys.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Jeroen Koot, Vince van Goozen, Bart v/d Hulst, Richard van Heijningen, Nick van Houten(81. Rutger Dubbeld), Ruben v/d Berg©, Remco Muller, Mark van Leewen, Oege Pennin(86. Simon van Leeuwen). Stefan van Tol.

Niet ingezet: Fabian Roosenbrand, Danny Mansveld

Toeschouwers:250