Meerburg F3 - Koudekerk JO9-2

Koudekerk JO9-2

F-Pupillen (najaar), F2, 5e klasse 03

2 oktober 2010 10:00

Na een weekje rust, maar wel getraind om scherp te blijven, gingen we vandaag naar Zoeterwoude om Meerburg te treffen. Het blijft toch een merkwaardige vereniging dat Meerburg; wanneer starten ze nu eens met die nieuwbouw van  kantine en kleedkamers?

Na een wandeling richting het bijna achterste veld - met echt nat gras – stonden we om 10 uur klaar naast de A4 om die Meerburgers eens te laten zien hoe goed wij kunnen voetballen.

De tegenstander had best goede aanvallers opgesteld, en 1 van die jongens schoot al snel op ons doel met Jordy daarin. Jordy was nog niet helemaal wakker en kreeg een panna om z’n oren. 1-0.

Gelukkig schrokken onze helden daar niet van, want na  de aftrap gingen onze middenvelders en aanvallers met z’n allen naar voren en schoot Dylan de bal al in het Meerburg doel, nog geen minuut na de goal van de thuisploeg.

Weer snel hierna gaat die Meerburgse goeie aanvaller weer los, en kapt en draait Stan tureluurs, maar gelukkig kan hij ditmaal niet scoren. Onze F2 snapt nu dat ze goed moeten gaan pasen en de bal in de ploeg moeten houden om dit Meerburg te kunnen verslaan, en dit doen ze dan ook prima de hele wedstrijd. Ergens halverwege de 1e helft laat Mick weer 1 van z’n harde schoten zien, na een corner, en raakt het net achter de Zoeterwoudse goalie. 1-2.

Ook Felix is weer lekker bezig vandaag, na een prachtige solo werkt hij de bal ook achter de keeper van Meerburg. 1-3. Koudekerk blijft lekker voetballen, zeker van achteruit, en uitblinker Justin rond een prima solo af met een gave voorzet op Dylan die deze kans dankbaar benut. 1-4.

Blijkbaar heeft dit de Meerburge spits boos gemaakt,want na een mooie solo verschalkt hij Jordy.

Vlak voor de rust deelt Dylan nog een trap op een Meerburgse enkel uit, en moet van coach Michel terecht zijn excuses aanbieden aan de ongelukkige tegenstander.

Na de rust met een kan limonade op het veld, gaat Meerburg en weer vol tegenaan en houd Jordy (weer) prachtig een bal uit de bovenhoek van zijn doel. Even daarna krijgt Felix nog een goede kans, maar ook de Meerburgse goalie red prachtig. Onze jongens blijven prima verdedigen en opbouwen met mooie paasjes en zo golft het spel op en neer. Omdat onze middenvelders en aanvallers een beetje moe zijn en niet meer zo goed meeverdedigen, moeten Justin en Stan soms alle zeilen bijzetten om de Meerburgers tegen te houden.

Na een schot op de lat van Biko en een gestopte inzet van Gino mag Mick nog een korner nemen die Dylan keurig inschiet. 2-5.

De wedstrijd eindigt met een professionele overtreding (shirtje trekken) van Justin, en zo heeft onze F2 weer 3 punten in de tas.

Met 9 uit 3 zijn we (weer) trotse koploper! Goed gedaan F2, ga zo door…….

Rob.