Koudekerk JO11-1 - Alphen E1

2 oktober 2010 9:45

John Wesseling

Koudekerk E1 – Alphen E1      02-10-2010

Deze tegenstander kenden we al. Aan het begin van het seizoen speelden we ook tegen deze jongens, maar dan vriendschappelijk. Wat toen opviel was dat hun over een hele goede keeper beschikken.

Vandaag was wederom iedereen aanwezig. Dus begonnen we in onze vaste samenstelling. We waren nog geen 20 seconden onderweg en Rini kreeg al een grote kans. Helaas mistte hij voor open doel. Als Rini met de binnenkant van de voet had geschoten was dat al de openingstreffer geweest. In de derde minuut scoorden we dan gelukkig wel. Het was Kenan die Sven vrij voor de keeper zette. Sven wist met deze kans wel raad en laar zien waarom hij dit seizoen voorlopig onze topscoorder. In de zesde minuut nam Jan een corner. Hij ga hem perect op maat op het hoofd van Sven, dit betekende de 2-0! We zijn elke week wel een paar keer heel gevaarlijk met cornerballen, leuk om te zien hoe de mannen dat uitvoeren!! Na twaalf minuten schoot Jan de 3-0 binnen. Van echte tegenstand was vandaag niet echt sprake. Het was dat Alphen over een hele goede keeper beschikten, anders was het helemaal een doelpuntenfestijn geworden. Tussendoor waren er nog kansen voor Sven, Rini, Jan, Kenan en Jarno. Vlak voor rust werd het wel 3-1. Het was een leuke aanval van Alphen die prima afgewerkt werd. In de rust werd er op gehamerd dat we niet voor eigen succes moesten gaan voetballen. In de eerste helft werd er regelmatig van grote afstand geschoten, maar als er een goede keeper in de goal staat , zoals dat vandaag het geval was, heeft dat heel weinig zin.  Het uitspelen van aanvallen was dus het advies van de leiders en trainers.

Na drie minuten lieten de jongens zien dat ze goed geluisterd hadden in de rust. Het was een aanval over veel schijven, maar uiteindelijk schoot Rini vanaf de linkerkant de bal prima binnen! 4-1 Twee minuten later schoot Jan de 5-1 binnen en even later ook de 6-1. De winst leek definitief binnen en de goals bleven als rijpe appels vallen. Het werd uiteindelijk 9-1. Door twee keer Sven en nog een keer Jan.
Mannen we zijn nu vier wedstrijden onderweg in deze competitie. Alle vier werden ze winnend afgesloten. Blijf met zijn allen lekker trainen en jullie ontwikkelen zoals jullie de laatste maanden gedaan hebben. Alleen dan blijven we dit volhouden. Lekker positief naar elkaar blijven en goed luisteren naar wat de leiders en trainers tegen jullie zeggen. Volgende week spelen we uit tegen Nieuwkoop E2 om 09:00.

Groetjes van jullie leiders en trainers