Koudekerk 1 - Wassenaar 1

Wassenaar 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

27 februari 2010 14:30

Wassenaar bleek de ideale tegenstander voor Koudekerk om wat aan het zelfvertrouwen te doen. De hekkensluiter mocht met de 6 - 1 eindstand nog het meest tevreden zijn. De club heeft zich eigenlijk al bij degradatie neergelegd en legde Koudekerk geen stro breed in de weg om de grootste overwinning van het seizoen te behalen.

Koudekerk starten zonder Yvar de Groot, net terug van Vakantie staret de aanvoerder op de bank, verder ontbraken Christian Vergunst en Ruben v/d Berg wegens vakantie en was Mark van Leeuwen geblesseerd. Hierdoor was er een basisplaats voor Jeroen Hogenes op het middenveld achter Joep van Tulder en kon A junioor Mike van Velzen weer starten als rechterspits Al na een kwartier was de wedstrijd beslist, Rick van Tol opende binnen 10 minuten de score en iets na het kwartier schoot Jarno Verweij een vrije trap langs keeper Johan Lefebre. Vanaf dat moment was het al duidelijk dat Koudekerk weinig te duchten had van de tegenstander. Nog voor de rust verdubbelde de thuisclub de voorsprong toen Rick van Tol met zijn tweede treffer de stand op 3 - 0 zetten en vlak voor rust was het Mike van Velzen die fraai de bal vrij maakte en met een lobje over de liggende Lefebre de 4 - 0 binnen schoot. Koudekerk kon zeer relax de rust in en Wassenaar maakte zich alleen zorgen dat de nederlaag niet al te groot zou worden want buiten de treffers waren meerdere spelers van Koudekerk al in de mogelijkheid geweest om de score op te voeren.
Na de rust was het ook weer snel raak, een vrije trap aan de rechterkant van het veld werd door Vince van Goozen voor de goal gebracht. Tot grote verbazing van een ieder, en het meest van Vince zelf, liet iedereen de bal lopen en verdween deze bij de tweede paal in de goal. Hierna nam Koudekerk wat gas terug en was het nog een keer trefzeker. Mike van Velzen liet weer eens zien een waardig vervanger te zijn van de geblesseerde Mark van Leeuwen door zijn tegenstander zijn hielen te laten zien. De arme Paul van Rietschoten kon de rappe aanvaller alleen stoppen door hem naar de grond te werken en de toegekende penalty werd door Joep van Tulder feilloos binnen geschoten. Dat Wassenaar nog tot scoren kwam had men te danken aan de gemakzuchtige manier waarop Koudekerk daarna dacht de wedstrijd uit te spelen. Jordy Vaassen strafte dit af met de spreekwoordelijke eretreffer. Bijna lukte het zelfs nog om een tweede treffer te scoren maar dat was Wouter Reijneveld te gortig en die wist de bal net uit de hoek te tikken.
Voor Wassenaar lijkt het doek te zijn gevallen, Koudekerk stijgt door deze overwinning twee plaatsen op de ranglijst en mag zich na deze overwinning met 27 gescoorde doelpunten zich momenteel de meest productieve ploeg in de 3e klasse A noemen. (klik hier voor de foto's)

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen, Dennis Bos, Jeroen Koot(81. Dimitri v/d Berg), Jarno Verweij, Bart v/d Hulst (67. Yvar de Groot), Jeroen Hogenes(81.Rutger Dubbeld), Mike van Velzen, Joep van Tulder, Rick van Tol.

Scoreverloop:
9. 1 - 0 Rick van Tol
18. 2 - 0 Jarno Verweij
31. 3 - 0 Rick van tol
40. 4 - 0 Mike van Velzen
57. 5 - 0 Vince van Goozen
62. 6 - 0 Joep van Tulder (Str.)
88. 6 - 1 Jordy Vaassen

Kaarten:
44. Vince van Goozen (Koudekerk)
49. Robin v/d Oever (Wassenaar)
50. Jeroen Hogenes (Koudekerk)
61. Paul van Rietschoten (Wassenaar)