Koudekerk 1 - Leiden 1

Leiden 1

Ryan Rozier (schot)
Alex Meijers (corner)
Danny Sjaardema (vrije trap)
Sietze Fokkema
Patrick Filippo
Alex Meijers

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

25 september 2010 14:30

Kabbedijk jr., M.

Leiden pakt verdiende punten in Koudekerk.

De blikken waren duidelijk na afloop van Koudekerk – Leiden, een gemiste kans om afstand te nemen van de concurenten. Toch was er niets af te dingen op  de winst van de bezoekers. Koudekerk was tot de Leidse goal de betere ploeg maar na de gelijkmaker veranderde het wedstrijdbeeld volledig.

De start was nu eens niet flets bij Koudekerk, al in de eerste minuut ontsnapte Jeroen Koot aan geel na een forse ingreep jegens Ryan Rozier. Misschien was dit tekenend waarmee Koudekerk aan de wedstrijd begon. De ploeg miste 4 spelers ten opzichte van de wedstrijd tegen Kamerik. Nick van Houten, Oege Pennin en Rick van Tol waren in Kamerik geblesseerd geraakt en tijdens de training kon ook Michael Kneulman zich in de ziekenboeg melden. Het betekende basisplaatsen voor o.a. Wouter Reijneveld, Bart v/d Hulst en Stefan van Tol. Koudekerk nam ook al snel de Leiding, Mark van Leeuwen had de aktie waarmee hij zijn directe bewaker Peter Kruit het bos in stuurde en Stefan van Tol liet de bal slim lopen om Ruben v/d Berg binnen te laten schieten. Op dat moment volkomen tercht, helaas kwam Leiden al halverwege de eerste helft gelijk via Ryan Rozier die volledig vrij in kon schieten. Dit moment bleek fataal voor de thuisploeg. De bezoekers namen het veldoverwicht over en de tweede treffer was dan ook een kwestie van afwachten. Bij een corner van Alex Meijers werd er door niemand ingegrepen en bij de eerste paal vloog deze binnen. Dat Koudekerk nog voor de rust aan de gelijkmaker kwam was meer geluk dan wijsheid. Een korner werd door Richard van Heijningen weer ingebracht en via de maat 46 van Bart v/d Hulst vloog de bal langs Robin Hillebrand tegen de touwen. Had v/d Hulst maat 44 gehad zou deze goal nooit zijn gevallen.

Na de rust zou men een ander Koudekerk verwachten, maar niets va dit alles. Binnen vijf minuten na de rust stond de eindstand op het scorebord. Leiden kreeg een vrije trap op 20 meter van het doel. De muur welke door Wouter Reijneveld was neergezet ging open als de rode zee op het schot van Danny Sjaardema en Reijneveld was kansloos. Koudekerk viel vruchteloos aan, had ook nog de pech dat de enige mogelijkheid van Rutger Dubbeld onreglementair werd gestopt door Sietze Fokkema. Die ging met geel in het boekje van dhr. Krabbedijk en mocht niet klagen over de kleur. Dit was een van de vier kaarten welke allemaal in de slotfase vielen, dat was wel het enige wat er viel, buiten spelers van Leiden met overklaarbare blessure`s welke als sneeuw voor de zon verdwenen als er niet werd gereageerd. Koudekerk verliest en had goede zaken kunnen doen. Nu blijft de ploeg derde met 1 punt voorsprong op Leiden en 2 op o.a. Reeuwijk en Lugdunum.

Volgende week volg de eerste derby. Uit bij Woubrugge, en daarna Hazerswoudse Boys.

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen(81. Ben van Tongeren), Vince van Goozen, Bart v/d Hulst, Jeroen Koot, Remco Muller, Ruben v/d Berg ©, Richard van Heijningen, Stefan van Tol(70. Floyd Woning), Rutger Dubbeld, Mark va Leeuwen.

Toeschouwers: 150