Kickers'69 E1 - Koudekerk JO11-1

E-Pupillen (najaar), E1, 3e klasse 02

25 september 2010 9:00

Kickers’69 E1 – Koudekerk E1       25-09-2010

Vandaag onze derde wedstrijd van de competitie. De eerste twee gingen vrij gemakkelijk voor ons. Er werd met ruime cijfers gewonnen van VEP en Woerden. Vandaag dus de uitwedstrijd tegen Kickers’69 E1. Iedereen was fit. Ook Kevin was weer hersteld van zijn blessure en kon gewoon weer plaats nemen onder de lat. Rini stond daardoor ook gewoon weer op zijn normale plekkie in het veld.

Van de aftrap af bleek dat het vandaag geen appeltje – eitje zou worden. De mannen van de E1 vonden het wel leuk om de eerste twee wedstrijden zo dik te winnen, maar echt spannend waren die wedstrijden niet. Deze wedstrijd zouden de mouwen echt opgestroopt moeten worden. Het was dan ook Kickers dat de score in de 7e minuut openden. Een mooie aanval over de linkerkant werd keurig afgerond. We stonden voor het eerst in deze competitie achter. We werden even op onze plaats gezet. Bij alle mannen gingen nu de mouwen omhoog en probeerden ons terug te knokken in de wedstrijd. In de 12e minuut kreeg Kenan de bal op het middenveld en dacht laat ik eens op doel schieten. De bal verdween van ruim 20 meter in de goal!! 1-1. We kwamen iets beter in ons spel. We hielden het spel mooi breed en begonnen lekker te combineren. Iets wat wij als team echt steeds beter gaan doen. In de 20e minuut kreeg Rini de bal aan de rechterkant, passeerde twee tegenstanders en kwam voor de keeper terecht. Hij schoot de bal tegen de keeper en via een tegenstander kwam de bal terug bij Rini en verdween de bal in de goal. 1-2. Tot de rust bleef de stand onveranderd. Kickers kreeg nog wel wat kansen. Vooral de linksbuiten bleek een ware plaag voor onze defensie. Deze jongen beschikte over een goede passeer aktie en een fantastisch schot.

In de rust werd er afgesproken dat de backs niet teveel opgekomen zou worden door onze backs en dat Kenan wat meer door zou gaan schuiven. Zo konden we de rappe linksbuiten van de Kickers iets meer in de gaten houden. Aan het begin van de tweede helft kreeg Rini gelijk een dot van een kans. Helaas schoot hij meer in de grond dan tegen de bal. Hierna moest Kevin handelend optreden en deed dat meer dan prima! Na een minuut of zeven in de tweede helft ging Rini heel goed door op de rechterkant. Gaf een prima voorzet naar Sven die bij de tweede paal de bal alleen nog maar binnen hoefde te lopen, en dat deed hij ook! 1-3! Zo nu stonden we er even iets rianter voor. Maar helemaal gerust waren we er nog niet op eigenlijk. In de 35e minuut kregen de Kickers een corner te nemen. Helaas voor ons ging Kevin onder de bal door en een speler van Kickers kon de bal bij de tweede paal binnen tikken…. 2-3. Wij mochten weer aftrappen. Sven en Rini namen hem. Rini speelde de bal tegug naar Kenan. Tenminste dat was de bedoeling. De bal was te zacht waardoor een speler van de tegenstander de bal simpel op kon pikken en hij speelde hem naar de rappe linksbuiten. Die speelde Berend prima uit en knalde de bal hard en totaal onhoudbaar voor Kevin in de verre bovenhoek! Wonderschone goal voor de Kickers en helaas voor ons stond het weer gelijk. 3-3. Nu hadden we nog een kwartier om nog een goal te maken. Onder aanvoering van aanvoerder Kenan gingen alle jongens er weer vol tegenaan. Maar Kickers bood goed tegenstand en wilde ook voor de winst gaan. Een hectische slotfase volgde. Met wat kansen over en weer. Maar gescoord werd er niet. In de laatste minuut zette Berend nog 1 keer aan. Speelde vier spelers uit en kreeg de bal voor de voeten van Kenan. Met een gerichte knal schoot Kenan de bal via een been van de tegenstander in de goal!! Wat een opluchting 3-4 in de laatste minuut! Dit zijn wedstrijden zoals we ze graag willen meemaken jongens. Elke week dik winnen is niet leuk en daar leren we niets van. Dit was de derde overwinning op rij. Dus aten we bij de v.v.Koudekerk een heerlijk en welverdiend patatje!!

Groeten van Jullie leiders en trainers!