Koudekerk JO11-2JM - DoCoS E3

DoCoS E3

E-Pupillen (najaar), E2, 5e klasse 02

25 september 2010 9:45

Regen en zonneschijn wisselen elkaar af  als onze jongens de 3e wedstrijd in de najaarscompetitie spelen.

Docos is de tegenstander. Koen is in de loop van de week afgehaakt met een blessure. Hij  blijft dan ook met frisse tegenzin aan de kant en zorgt vandaag voor 1e hulp met de waterzak  in geval van blessures.

Stan uit de F2 is zijn vervanger.

Omdat we toch langzaam maar zeker richting  de donkere dagen gaan hebben we voor vandaag maar weer eens de kerstboom variant als opstelling van stal gehaald.

Voordat we goed en wel zijn begonnen ligt de 0-1 al achter Pim en vrezen we voor een afstraffing.

Maar Koudekerk hersteld zich goed van de snelle achterstand en neemt langzaam maar zeker het heft in handen.

Thom krijgt het op zijn heupen en slalomt  tot twee maal toe - als Alberto Tomba La Bomba in zijn beste dagen – door de Leidsche verdediging!

Twee keer ook bekroond Thom zijn rushes met een doelpunt 2-1 voor Koudekerk dus!!

Helaas kan Koudekerk deze voorsprong niet vasthouden en nog vóór rust loopt Docos uit naar 2-4.

Het is niet dat Koudekerk zo slecht speelt of Docos zoveel beter maar de Leidenaren lijken net wat meer geluk en finesse te hebben bij de afwerking.

In de rust heerst dan ook ( wederom) de gedachte dat we deze wedstrijd niet hoeven te verliezen.

De 2e helft begint Koudekerk dan ook met goede moed en Ian wordt ingezet  als stormram in de spits.

Tweemaal, via schoten van Wessel en Joost, is Koudekerk dichtbij de “annschlusstor” maar zoals het vaker gaat wordt het ipv een 3-4 achterstand  2-5 en kort daarna 2-6.

Nog even is er hoop op een gelijkspelletje als Lars van afstand hard de 3-6 binnen schiet.

Vooral als er daarna legio kansen zijn op de 4e treffer van Koudekerk en Docos met veel kunst en vliegwerk deze treffer weet te voorkomen.

In de slotfase wordt het helaas nog 3-7, vlak nadat Cedric geblesseerd en met veel pijn het veld heeft moeten verlaten.

We blijven dus op 1 punt uit drie wedstrijden staan en gaan volgende week voor de eerste overwinning!

Een extra vermelding voor Stan die als een kei heeft staan verdedigen en geen enkel ontzag toonde voor de veelal  grotere en oudere tegenstanders. Schijnbaar moeiteloos haakte hij aan bij onze jongens en speelde een goede wedstrijd.