Koudekerk JO9-2 - ARC F4

ARC F4

F-Pupillen (najaar), F2, 5e klasse 03

18 september 2010 8:45

1e eerste thuiswedstrijd spelen.
man gekomen en dus starten we met 8 tegen 8.
richting doel van Dylan.
achter hem in het doel, 2-0.
weinige werk wat hij te doen krijgt goed.
en de bal goed uit te schieten bij een achterbal.
prachtig 3 ARCers van het lijf, en scoort ook. 5-0.
laatste, en de 9de komt weer van Felix.
Rob.

Na de prachtig bevochtte overwinning van vorige week op ROAC F1, mogen onze jongens vandaag de 1e eerste thuiswedstrijd spelen.

Ruim op tijd staan we weer op het natte gras, in het zonnetje, voor de warming up. We zij sinds vandaag met z’n negenen, omdat Mick is toegevoegd aan ons team. Onze tegenstander is ook met 9 man gekomen en dus starten we met 8 tegen 8.

De eerste paar minuten tasten onze jongens de Alphenaren af. Onze voetballers lijken vaak net iets groter en sneller dan die van de tegenstander, en al snel nemen we het heft in handen. Het eerste wapenfeit, na een minuut of 5, is een goal van Kyle, die de bal het doel in werkt na een rollertje richting doel van Dylan.

Er volgen nog wat kansjes voor onze aanvallers en na een kwartiertje mag Felix een corner nemen. Felix schiet de bal hard, strak langs de achterlijn richting de 1e paal en de keeper. De Alphense goalie wil de bal stoppen, maar deze was duidelijk te hard voor hem, want de bal verdwijnt via zijn lichaam achter hem in het doel, 2-0.

Tot aan de rust, gebeurt er niet zo heel veel meer, maar lijkt onze F2 wel duidelijk het betere team te zijn. Dylan schiet nog een keer op de lat boven de doelman van ARC, en onze keeper Jordy doet het weinige werk wat hij te doen krijgt goed.

In de 2e helft heeft ARC z’n keeper gewisseld. De jongen die nu het doel moet verdedigen is duidelijk minder goed dan zijn voorganger, want hij heeft de grootste moeite om zijn doel schoon te houden, en de bal goed uit te schieten bij een achterbal.

Biko scoort, na mooi aangeven van Justin, al na een paar minuten. Felix pakt goed de bal af van een Alphense verdediger, recht voor het doel, en scoort prima. Onze nieuwe aanwinst Mick houd prachtig 3 ARCers van het lijf, en scoort ook. 5-0.

De Alphenaarse voetballertjes weten nu helemaal niet weer waar ze het moeten zoeken, en onze aanvalsmachine blijft maar doorgaan; Felix maakt z’n 3e na een corner, Mick z’n 2e uit de rebound, nadat hij eerst hard op de lat had geschoten, en nogmaals Mick met een fraai afstandschot. De laatste, en de 9de komt weer van Felix.

Weer goed gedaan jongens! Jullie hoefden niet zo hard te knokken vandaag, maar jullie inzet was weer top! Het moet wel gek lopen willen jullie niet bovenaan staan in de competitie.

Rob.