Koudekerk JO11-2JM - GHC E3

GHC E3

E-Pupillen (najaar), E2, 5e klasse 02

11 september 2010 9:45

De eerste competitiewedstrijd in de najaarscompetitie was een wedstrijd met twee gezichten. De tegenstander was GHC E3, tegen wie we de eerste helft  zeer goed mee konden komen.

De 0-1 ruststand was zelfs een tikkeltje geflatteerd te noemen, een gelijke ruststand was meer  op zijn plaats geweest.

De eerste helft gaf kansen aan beide kanten waarbij onze jongens net de pech hadden dat schoten van Wessel (buitenkant paal) en Cedric (rakelings naast) geen doelpunt opleverden.

Ook Thom had pech bij een schot op doel.

Wederom viel het goede combinatiespel aan de linkerkant tussen Joost en Koen op. Keer op keer sneden deze twee door de Leidse verdediging met steekballetjes en driehoekjes.

Pim had weer de nodige belangrijke reddingen op vlammende schoten van  de Leidse spitsen. Ook wierp Pim zich verschillende malen  met ware heldenmoed voor de voeten van een doorgebroken tegenstander.

Helaas viel toch de 0-1 uit een corner van GHC. Dit keer kon Lars geen voetje tegen de bal krijgen, iets wat hem bij een vorige aanval nog wel lukte en wat toen een tegendoelpunt verhinderde.

Vol goede moed gingen onze jongens rusten en in de kleedkamer werd benadrukt dat  het spel goed was en dat we deze wedstrijd niet hoefden te verliezen.

Maar helaas, vanaf het begin van de tweede helft doet GHC er een schepje bovenop, is plots feller in de duels  en jaagt onze jongens al op de eigen helft op.

Het lijkt erop dat Koudekerk hierdoor toch wat overrompelt wordt en GHC loopt soepeltjes uit naar 0-5!

Twee van deze vijf doelpunten zijn toe te schrijven aan slecht genomen aftrappen van onze jongens, een probleem dat  we dachten verleden jaar achter ons gelaten te hebben.

Ook viel bij de achterstand de organisatie ietwat weg, in de ijver om toch nog wat van de wedstrijd te maken trokken onze jongens massaal naar voren en vergaten de verdediging.

Pim en Ian zagen hierdoor keer op keer een overmacht van Leidse aanvallers op ons doel afstormen.

Koudekerk richt zich nog één keer op en scoort zowaar twee maal kort achter elkaar: 1-6 door Wessel (na actie en voorzet van Joost) en 2-6 door Koen  (assist Wessel).

Heel even is er de hoop op een wonder maar GHC stelt orde op zaken en loopt uit naar 2-9!!

Volgende keer beter jongens, we zijn eerstejaars E en hebben te maken met grotere, sterkere  en slimmere tegenstanders dan we voorheen gewoon waren.

Hier kunnen we alleen maar sterker van worden en lering uit trekken!