Goaltjesdief Robin

E-pupillen zaterdag, E2, 7e klasse 02

13 februari 2016 8:45

D. van der Velden

Robin Robin Robin Robin !!!!

Luidkeels Robins naams schreeuwend eindigt deze wedstrijd die erg spannend begon.
Man of the Match met zijn eerste doelpunt van het seizoen. Wat een EUFORIE !!

Na de verdiende zege van vorige week tegen Voorschoten stond RCL als zeer sterke tegenstander in de boeken. De mannen waren er dan ook allemaal klaar voor om ook deze wedstrijd weer alles te geven.

De wedstrijd begint echter et een flinke tegenslag als er in de 2e minuut al gescoord wordt door RCL. De anst van een sterke tegenstander komt uit. Een mooi doelpunt van RCL ! Gelukkig weet Jack heel snel na deze eerste tegenslag ook te scoren en staat het na 7 minuten al weer gelijk. De koppies staan weer de goede kant op.
RCL is heel sterk direct na de aftrap en scoort gelijk weer een tegengoal. 1-2.
Koudekerk knokt voor wat het waard is echter het harde veld (waar overigens de tegenstander mee te maken heeft) maakt dat het voetballen nog erg lastig is.
Jinne is wat later omdat hij wedstrijden moest schaatsen (later blijkt dat hij 2e is geworden in de regio!!). Hij valt gelijk in en scoort de 2-2.
Echter weer weet RCL te scoren direct na de aftrap.....wat een tegenslag. 2-3.
Net voor het eindsignaal weet Daan de gelijkmaker te scoren. Wat een mazzel met 3-3 de rust in.

De mannen zijn helemaal koud en Tim voelt zich niet lekker. Na een peptalk gaan de mannen het veld weer op dat inmiddels redelijk ontdooit is. Dat speelt gelijk een stuk beter! Al heel snel na het fluitsignaal weet Daan al te scoren. Dat geeft een goede moed. En heel snel daarna scoort Daan alweer. Dat geeft lucht. Koudekerk heeft in de 2e helft de betere overhand op een sterk spelend RCL. Tim voelt zich ook weer beter en valt weer in. Gelijk bij zijn invalbeurt geeft hij een goede assist en weet William te scoren. We lopen uit en de coach laat Robin in de spits plaatsnemen.  Dit moet zijn moment gaan worden. De eerste poging raakt hij helaas net iets te zacht en de keeper weet deze te stoppen. Maar na een aantal goede aanvallen weten de mannen Robin te bereiken en maakt hij het vakkundig af. Een mooie goal van onze rechtsback !! Wat een euforie. Nu heeft (op de keeper na natuurlijk) iedereen weten te scoren. RCL heeft een goede eerste helft gespeeld maar gelukkig voor Koudekerk lieten ze het in de 2e helft net iets afweten en daar hebben we mooi van kunnnen profiteren.

Koudekerk loopt imiddels 6 punten voor op de nummer 2 met een wedstrijd minder in een nog ongeslagen reeks. We krijgen langzaam al wat kriebels maar we moeten nog 8 wedstrijden dus er kan nog van alles gebeuren. Maar wat een fantastisch team is dit toch !! Eccht genieten.