Ter Leede 3 - Koudekerk 2

Mannen Zaterdag reserve, 2, 2e klasse A

4 september 2010 13:45

Cartz, H.S.

Koudekerk 2 wint 1e duel in de competitie.

Na 4 weken van de voorbereiding, was het dan eindelijk zover. De 1e competitie wedstrijd was gelijk een goede graad meter voor het 2e elftal.

In de voorbereiding werd duidelijk dat het 2e elftal voetballend goed uit de voeten kwam, en dat de inzet duidelijk aanwezig was.

Dat gaf als resultaat dat we in de beker ronde 2 keer wonnen en 1 keer gelijk dus naar de volgende ronde. Verder werden de oefenwedstrijden met een goed resultaat afgesloten.

Nu gingen we op bezoek bij Ter Leede 3, een mooie tegenstander om tegen te beginnen.

Al snel werd duidelijk dat Ter Leede voor de winst ging, en in de begin fase domineerde. Echter gevaarlijk werden ze nog niet. Naarmate de wedstrijd vorderde werd koudekerk sterker en kreeg wat meer grip op de wedstrijd. Maar ook wij werden nog niet gevaarlijk. Na ruim een half uur spelen, moesten wij noodgedwongen wisselen, Wouter moest van het veld af, na een stevig duel. Hij werd vervangen door Dennis N. die te laat was en dus als wissel begon.

De scheidsrechter die speciaal voor dit duel uit Engeland was gehaald, kon de wedstrijd goed volgen en zag dat Ter Leede 5 min voor het rust signaal de 1-0 maakt, Koudekerk was opdat moment even de weg kwijt. Gelukkig pakte we de draad weer snel op, en voor het rust signaal werd het 1-1. Uit een vrije trap, die door Martin Bos genomen werd, kopte de tegenstander de bal in eigen doel.

In de rust hebben we de 1e helft even doorgenomen en de opdrachten besproken voor de 2e helft. Er was eigenlijk maar 1 punt waar wij op moesten letten, dat was de aanname van de bal. Als deze goed was dan zouden wij de wedstrijd domineren. En dat bleek ook in de 2e helft, de scherpte kwam terug, en we werden sterker en sterker. Er werd meer op de helft van de tegenstander gevoetbald, en er kwamen kleine kansjes. We waren geduldig, en dat werd uiteindelijk beloond. Nadat eerst Ben van Tongeren gewisseld werd voor Arjen Lindstra (tactische), kwam de 1-2 op het scorebord. Dennis N. schoot uit de draai van de linkerkant, zo over de keeper. 1000 mee gereisde toeschouwers gingen uit hun dak.

Belangrijk was nu om de wedstrijd geconcentreerd uit te spelen. Ter Leede kon maar niet door die ijzeren muur heen, bestaande uit: Dimitri, Rene, Bart en Ben(Maarten). Natuurlijk kregen ze ook hulp van het slim spelend middenveld: Cedric, Martin en Stefan.

En als de bal weer in bezit was en de aanval werd aangespeeld waren deze ook slim om de bal vast te houden. Dennis, Floyd, Maarten, en later Arjen.

Door collectief sterk spelend team en een sterk vlaggende Christiaan werden de 3 punten ingepakt en mee naar koudekerk genomen.