Nicolaas Boys F1 - Koudekerk JO9-2

F-Pupillen beker poule Groep 3 13

4 september 2010 9:00

4 September 2010, Nicolaas boys F1 – Koudekerk F2

Na een gelijkspel en een verliespartij in het Zwaluwtoernooi spelen we vandaag de laatste wedstrijd in dit toernooi, voordat volgende week de competitie zal beginnen.

In Nieuwveen staan we al vroeg in het zonnetje op het echte gras om de spieren een beetje op te warmen. Gelukkig heeft Jordy zich weer als vrijwilliger gemeld om ons doel te verdedigen en om

9:00 mogen onze jongens weer laten zien wat ze kunnen.

De eerste 10 minuten gaat het redelijk gelijk op, hoewel de Nic-boys al 2 keer de paal naast Jordy hebben geraakt, en Jordy ook een paar keer een prachtige redding verricht. Onze verdedigers Justin en Stan hebben af en toe hun handen vol aan de toch wel grote aanvallers van de Nieuwveners, maar iedereen heeft goed naar coach Michel geluisterd en blijft op de goede plek lopen. Ook de rest van het team helpt de verdediging mee als dat nodig is.

Als na een minuut of 10 de Nic-boys een corner mogen nemen, staan we goed opgesteld, maar maakt één van de aanvallers van de tegenstander een prachtig kopdoelpunt uit deze corner.

Koudekerk laat de koppies echter niet hangen en gaan op zoek naar een tegendoelpunt. Onze aanvallers en middenvelders Biko, Felix, Kyle, Dylan en Gino gaan en vol tegenaan en spelen elkaar de bal soms goed over. De jongens krijgen een paar kansen maar de bal wil en nog niet in, totdat Dylan na een mooie solo over links de bal hard op de paal schiet. De Nieuwveense keeper kan de bal alleen maar het veld terug in zien rollen waar Dylan en Kyle samen het snelste reageren en naar de bal toe sprinten. Wie de bal vervolgens in de touwen joeg was slecht te zien, maar het bleek toch Dylan die als eerste zijn schoen tegen de bal kreeg. Nicolaas boys is hier wel even van geschrokken en beide partijen krijgen de bal niet meer over de doellijn totdat de scheids fluit.

Tijdens de limonade krijgen onze jongens complimenten voor het goede spel en de vechtlust. Felix bied zich aan om de 2e helft wel te willen keepen en zo wisselen er shirts en broeken.

De tweede helft begint zoals de eerste eindigde hoewel de Nic-boys F1 wel vaker voor onze verdedigers en Felix opduiken.

Onze jongens komen flink onder druk en nu de vermoeidheid toeneemt vallen er in de verdediging ook wel wat gaten. Felix red een paar ballen knap, maar is kansloos op een bal die goed valt voor een Nieuwveense aanvaller, na (alweer) een corner, 2-1. Dylan, Jordy (nu voorin), Kyle en Gino komen nog een paar goed door richting het doel van de tegenstander, maar deze verdedigers en keeper blijven goed naar de bal kijken zodat we niet opnieuw mogen juichen.

Na een paar mooie combinaties van de Nic-boys aanvallers valt de bal achter Felix en hebben we niet lang meer om nog terug te komen. Onze jongens gaan en nog wel voor, maar verder dan schot van Dylan op de lat komt het helaas niet meer.

Ondanks het verlies vandaag, GOED GESPEELD JONGENS! Jullie hebben laten, zien dat jullie als team

goed kunnen spelen. Als jullie blijven knokken voor de bal en voor elkaar, wordt het een mooi seizoen. Tot volgende week tegen ROAC, alweer een F1 team!

Rob.