Teylingen E2 - Koudekerk JO11-2JM

Koudekerk JO11-2JM

E-Pupillen beker poule Groep 3 08

4 september 2010 9:00

Na twee nederlagen in de laatste wedstrijden vandaag voor Koudekerk E2 de kans op revanche.  Op het programma staat de laatste bekerwedstrijd van dit seizoen en wel een uitwedstrijd tegen Teylingen E2.

We proberen vandaag een nieuw systeem; een zogenaamde verdedigende V en daarvoor een aanvallende V met daarin een belangrijke rol voor de laatste man in de V (Lars) en de middelste man in de voorste V (Cedric).  De nadruk ligt ietwat op de verdediging, bij balbezit/aanval kruipt Cedric richting spits. Aan  Lars en Cedric de opdracht om bij balbezit door te schuiven en bij balverlies terug te zakken.

Wessel en Thom bemannen de rechterkant, Joost en Koen de linker. Pim staat natuurlijk op doel en Ian begint als reserve.

In de beginfase moet Koudekerk duidelijk wennen aan het nieuwe  systeem en is Teylingen duidelijk de bovenliggende partij.

Pim houdt Koudekerk in deze beginfase op de been met zeker 4 á 5 goede reddingen en de inmiddels ingebrachte Ian bewijst eens te meer waarom hij in de wandelgangen al de koning van de tackle wordt genoemd.

Helaas moet Koudekerk toch éénmaal capituleren en wordt het 1-0 voor Teylingen.

Langzaam komt Koudekerk beter in de wedstrijd waarbij vooral  de goede wisselwerking op links tussen Joost en Koen opvalt; keer op keer combineren deze twee er lustig op los en spelen regelmatig de Teylingen -defensie aan flarden.

Lars en Cedric groeien in hun rol als doorschuivende/terugzakkende man, Wessel knokt  zich in de wedstrijd en neemt het vijandelijke doel een paar maal onder vuur en Thom gaat regelmatig buitenom en levert bruikbare voorzetten af.

Met een gelukje komt Koudekerk op een  1-1  ruststand; een corner  van Thom wordt door een Teylingen verdediger verkeerd geraakt en verdwijnt in het doel.

De tweede helft wordt daarna één van de beste die we van dit team ooit gezien hebben. Teylingen is  zeker geen slecht tegenstander maar Koudekerk bewijst dit niveau makkelijk aan te kunnen en domineert de wedstrijd.  Er wordt goed overgespeeld en zeer enthousiast  wordt elk duel aangegaan.

Zeer regelmatig komen er voorzetten van Thom en Joost die maar net gemist worden door Koen en Cedric. Bij de uitvallen van Teylingen staat Pim keer op keer op de juiste plaats om een tegendoelpunt te voorkomen.

Een bekeken afstandschot van Koen zorgt voor de 1-2 voorsprong van Koudekerk krijgt dus loon naar werken.

Teylingen zet nog aan voor een slotoffensief wat resulteert in een drietal hoekschoppen in de slotfase maar Pim houdt zijn doel schoon. De overwinning is binnen maar eerlijkheid gebied te zeggen dat Teylingen ook wel een puntje had verdiend maar geen Koudekerkse haan die daarnaar kraait.

Volgende week begint de najaarscompetitie en op basis van de wedstrijd van vandaag  zijn we er klaar voor!