Reuzenstrijd

E-pupillen zaterdag, E2, 7e klasse 02

19 december 2015 10:00

E. Smit

De mannen hebben maar één doel vandaag en dat is als winterkampioen de winterstop ingaan. Op tijd op het complex aangkomen hebben de mannen er al weer veel zin. De warming ups gaan dan ook eigenlijk altijd vanzelf.

Zodra Lugdunum het veld op komt vragen de mannen zich af of we wel tegen het juiste team spelen. Wat een "reuzen" komen er aanlopen. De tegenpartij is wel een kop groter en de keeper lijkt het hele doel te vullen. Wat een grote vent ! Maar ook twee grote meiden die meespelen en die zijn vaak al wat ouder door KNVB vrijstellingen.

We later er ons niet door intimideren en gaan voortvarend van start.
Koudekerk begint goed aanvallend en we passen er lustig op los. Al in de 8ste minuut weer Niels te scoren met een kopbal door een mooie pass van Jinne. Wat een magistraal mooi doelpunt. Koudeker valt echter gelijk weer wat terug doordat Lugdunum goed aanvallend bezig is.  Tim verliest de bal achterin en de aanvaller van Lugdunum weet ook Kaj te passeren. Ze denken te scoren echter weet Tim net op tijd terug te komen en de bal uit het doel te houden. Pffff .. Wat een spanning.
Koudekerk herpakt zich al moeten ze wel wennen aan de uittrap van de keeper van Lugdunum. Die is zo hard dat hij bij de overkant haalt. Dat betekend voor de mannen dat ze bij uittrappen ver terug moeten en daarna gelijk van achter opbouwend aan de gang moeten. Dat lukt in de 16e minuut ook weer aardig als Niels vanaf rechts opbouwt en een mooie pass op Daan geeft die hem er vakkundig inschiet. 2-0
Vlak na dit doelpunt weet Niels op de middenstip de bal te bemachtigen en weet met een mooie solo de 3-0 op het scorebord te zetten.
Nu uitbouwen naar een monsterzege.....of toch niet??? Lugdunum zet aanvallend en fysiek een tandje bij. Het wordt wat zwaarder voor de mannen. Dat resulteert dan ook in de 23e minuut voor de 3-1.

Met rust is iedereen het erover eens dat deze strijd nog niet gewonnen is.
Dat merken we dan ook gelijk in de 2e helft waar Lugdunum in de rust een behoorlijke peptalk heeft gekregen. Harder spelen, meer aanvallen lijkt het wel....
Het wordt een mooie fysieke strijd waar onze klein(er)e mannen zich niet door uit het veld laten slaan. Koudekerk krijgt mooie kansen echter weet deze reuzekeeper de ballen er gemakkelijk uit te halen. Hij hoeft zijn armen maar te strekken om in de hoeken te komen. Door aanvallend vermogen weet Lugdunum in de 36e (ik dacht 46e, maar zag het allemaal niet zo best en was de tijd ook al heel lang kwijt) de 3-2. Gaat het dan toch nog spannend worden?
Beide ploegen zetten weer een tandje bij en in fysiek opzicht wordt er her en der een duwtje uitgedeeld. Hoort er zo nu en dan bij echter Niels is het geduw van één van de spelers van Lugdunum zat waardoor het bijna een klein handgemeen wordt. De scheidsrechter treedt echter uitstekend op waardoor het in de kiem gesmoort wordt. Overigens wordt het heethoofdje er keurig door de leiders van Lugdunum even uitgehaald. Aanvallend gaat Koudekerk goed aan kop echter worden de meeste aanvallen tot een korner gebombardeerd. Jinnen weet hem bij nog in te draaien vanuit de korner, maar mag niet baten. Hij laat het er niet bij zitten en het indraaiertje krijgt toch nog een vervolg in de 46e (denk ik) minuut. De keeper denkt dat ie naastgaat maar hij draait net op het laatste moment om de keeper het doel in. Wat een opluchting. De 4-2 staat spreekwoordelijk op het bord.
We lijken ruim in overtime, maar omdat ik de tijd ben verloren heb ik geen idee hoe lang we nog moeten. Mijn hart slaakt een zucht van verlichting als het eindsignaal klinkt.
We zijn WINTERKAMPIOEN !!

Nu kunnen de mannen goed uitrusten en zich opmaken voor wellicht wel de moelijkste en misschien wel belangrijkste wedstrijd van het seizoen op 16 januari tegen de nummer 2 van de ranglijst nl. Voorschoten. Dit is ook gelijk de enige tegenstander waar we niet van gewonnen hebben (gelijkgespeeld, maar toch...).
De weg naar de top is nooit makkelijk !!!