Het grote Quick Boys

Jack Klop (afstandschot)
... (e.d.)
Jack Klop (e.d.)
Tim de Jong (afstandschot)

E-pupillen zaterdag, E2, 7e klasse 02

31 oktober 2015 8:30

De eerste wedstrijd van de competite gelijk erg vroeg op.
07.20 verzamelen om te vertrekken naar Katwijk naar het grote Quick Boys.
Zo'n naam boezemt toch wel wat angst in, want er komen goede spelers vandaan en het eerste speelt erg hoog.
Daarnaast is zo'n eerste competitie wedstrijd toch altijd weer even afwachten hoe we zijn ingedeeld.
Eenmaal aangekomen bij het immense en imposante complex van Quick Boys stuiteren onze jongens al alle kanten op. Ze hebben er goed zin in.

Op een nieuwe kunstgrasveld hebben we even tijd om op te warmen. De grote tegenstanders staan ook al een goed balletje met elkaar te trappen. Het wordt een spannende strijd......althans...daar lijkt het op de in de voorbereiding.

Aftrap !
Koudekerk begint direct goed met positiespel. De jongens spelen lekker over en dat leid na een mooie opbouw met een pass van Niels naar Daan na  3 minuten op een 1-0 voorsprong. Ook de 2-0 ligt er al snel in na 6 minuten.
Eigenlijk biedt het grote Quick Boys geen enkele tegenpartij en spelen ze voornamelijk op hun eigen helft. Dat biedt Koudekerk de kans om lekker hun eigen positiespel te spelen en ze passen zich naar een 3-0 voorsprong in de 13e minuut.
We blijven in de eerste helft lekker aan de bal waar zelfs onze rechtsback in de 23e minuut met zijn linkerbeen een afstandsschot erin knalt.
We gaan de rust in met een mooie 4-0 voorsprong.

In de 2e helft wil Quick Boys wat aanvallender spelen. Helaas missen ze hievoor wel de benodigde slagkracht, echter doen ze hun uiterste best en krijgen zelfs wat meer grip op onze helft. Echter in de 35e minuut speelt Koudekerk weer hun eigen spel en scoort Niels na een mooie solo de 5-0 voorsprong. Na de aftrap krijgt Koudekerk al weer snel de bal in de voeten gespeelt waardoor het na 37 minuten op de 6-0 staat.
Quick boys heeft geen grip op de wedstrijd en na een corner van Koudekerk scoren ze zelfs een eigen doelpunt op ongelukkige wijze.
Gelukkig voor hun maken ze dat eigen doelpunt kort daarna goed bij een corner aan onze kant waardoor Jack de bal als laatste raakt en het dus 1-7 staat.
De laatste minuten van de wedstrijd wordt de opstelling iets gewijzigd waardoor Tim in de spits komt te staan. Na een paar mooie akties krijgt hij de bal op 12 meter van het doel goed voor de voeten en knalt hem er van afstand in.

Eindstand 1-8 in het voordeel van Koudekerk.

Wat een lekker begin van de competitie, maar laten we nog maar niet te vroeg juichen.
We hebben nog 17 wedstrijden te gaan, maar als we ons eigen spel kunnen blijven spelen en de jongens fit blijven dan hebben we een daadwerkelijk top team. !