Soccer Boys 1 - Koudekerk 1

Mannen KNVB beker Amateur poule Groep 1 22

28 augustus 2010 14:30

Kokkinos, D.S.

Extra blessuretijd nekt Koudekerk bij Soccer Boys.

Het was een fraaie bank bij Koudekerk, naast de trainersstaf zaten Oege Pennin, Jarno Verweij, Floyd Woning. Bart v/d Huls en Stefan van Tol in de dug out. Helaas voor Pieter van Zoest was van deze alleen Stefan van Tol inzetbaar als wisselspeler. De rest was geblesseerd.  Dit is de gehele voorbereiding al het probleem, veel blessure`s en afwezigen mede daardoor heeft Pieter van Zoest zijn ideale formatie nog niet aan het werk kunnen zien. Toch was het niet onverdienstelijk wat Koudekerk liet zien tegen tweede klasser Soccer Boys.

De thuisploeg werd sterker verwacht maar de eerste echte kans was voor Koudekerk, hellaas stuitte Mark van Leeuwen op de keeper. Dat Koudekerk na een half uur spelen op voorsprong kwam was op dat moment wel tegen de verhouding in. Ruben v/d Berg strafte geklungel in de Bleiswijkse defensie af en zette zijn ploeg op een 0 – 1 voorsprong.  Deze bleef tot diep in de tweede helft staan en dit mochten met name de aanvallers van de thuisploeg zich aanrekenen. Een dikke hand vol aan kansen lieten zij onbenut. Hiermee gaven zij gelijk Koudekerk doelman Michael Kneulman de mogelijkheid om uit te groeien tot de grote sta in de weg. De keeper pakte vrijwel alles en wanneer hij een keer uit positie was gespeeld vlogen de ballen ver naast of hoog over het Koudekerkse doel. Tot groot ongenoegen van de S.B. trainer.

Naar mate de wedstrijd vorderde leek de thuisploeg minder in eigen kunnen te gaan geloven toen 10 minuten voor tijd ineens de gelijkmaker viel. Uit een corner kon de bal worden ingekopt en moest Kneulman eindelijk capituleren. Soccer Boys ging er weer in geloven en zocht de aanval.  Maar het kreeg de deksel op de neus. Nick van Houten won een partijtje vrij worstelen op het middenveld en dat liet de scheidsrechter doorgaan, de bal van Nick werd door Ruben v/d Berg op waarde geschat en nadat Ruben twee verdedigers had laten klungelen zette hij Koudekerk wederom op voorsprong. Koudekerk dacht hiermee de winst binnen te hebben, de klok stond al enige tijd op 90 minuten. Echter was er nog wat extra extra tijd. Hierin werd er hands gemaakt door Soccer Boys, die kregen de vrije trap mee (??) en uit de hoog ingebrachte bal ontstond een scrimmage waaruit de gelijkmaker viel. Hier bleef het bij. Met 4 punten is Koudekerk uitgeschakeld in de beker, Soccer Boys is afhankelijk van Nieuwkoop.

Belangrijker voor Koudekerk is dat het spel vooruit gaat, volgende week gaat de competitie van start, hopelijk zitten er dan want minder geblesseerde spelers op de bank.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen, Remco Muller, Jeroen Koot, Nick van Houten, Ruben v/d Berg©, Richard van Heiningen, Rick van Tol (58. Stefan van Tol), Rutger Dubbeld, Mark van Leeuwen