Moordrecht 1 - Koudekerk 1

Moordrecht 1

... (schot)
Rutger Dubbeld (vrije trap)

Mannen KNVB beker Amateur poule Groep 1 22

24 augustus 2010 19:00

Brito Roque, S. de

Koudekerk houd hoop op tweede ronde beker.

Door te winnen in Moordrecht heeft Koudekerk de hoop op het bereiken van de tweede ronde in de beker levend gehouden. Na het verlies tegen Nieuwkoop moest er worden gewonnen van Moordrecht en mocht Nieuwkoop niet winnen. Het gebeurde alle twee, Nieuwkoop speelde gelijk bij Soccer Boys en Koudekerk won met 1 – 3 bij Moordrecht. Dus valt de beslissing in het wekend, bij Soccer Boys – Koudekerk en Nieuwkoop – Moordrecht op zondag.

Koudekerk miste ook in deze wedstrijd nog een aantal spelers o.a. door blessure`s en de wedstrijd van het tweede was de groep van het eerste uitgedund tot 13 spelers waaronder twee keepers.  Gelukkig bleek het niet nodig om over meer wissels te beschikken al leek tegen het einde van de wedstrijd dat er een aantal spelers flink doorheen zaten, Rick van Tol en Simon van Leeuwen waren laat aangesloten maar moesten spelen en het gebrek aan wedstrijden liet zich tegen het einde van de wedstrijd blijken.  Gelukkig was de wedstrijd toen al gespeeld. De thuisploeg had al snel de score geopend, na drie minuten was het al raak maar Koudekerk speelde de beste wedstrijd tot nog toe alleen ontbrak het aan de afwerking. Ruben v/d Berg had de grootste kans maar miste net dat beetje geluk om de achterstand al snel ongedaan te maken. Zo bleef het tot slag van rust een voorsprong voor de thuisploeg. Maar op slag van rust was Rick van Tol neergehaald in de 16 meter en had zelf de gelijkmaker vanaf 11 meter binnen geschoten.

Na de rust was het gelijkopgaand, alleen was Koudekerk doeltreffender. Waar de thuisploeg stranden op Wouter Reijneveld of gewoon de bal niet op de goal kreeg was Koudekerk een stuk trefzekerder. Halverwege de tweede helft was er een vrije trap welke door Rutger Dubbeld dermate hard werd genomen dat de duik van de keeper alleen maar mooi was voor het zicht. De beslissing viel een kwartier voor Tijd, Rick van Tol draaide zijn back helemaal dol en vrij voor de keeper behield hij het overzicht en legde de bal panklaar voor Mark van Leeuwen die de bal in het lege doel schoof. De resterende speeltijd was alleen omdat een wedstrijd 90 minuten duurt, de scheidsrechter blies dan ook precies op 90 minuten af, terwijl hij ook makkelijk nog een minuut of 5 blessuretijd bij had kunnen tellen. Maar de man zag het goed, de wedstrijd was gespeeld en Koudekerk heeft nog kans op de tweede ronde. Dan moet het zaterdag winnen bij Soccer Boys.  Dat zou een mooie opsteker zij met de competitie start een week later thuis tegen Lugdunum.

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen(46.Richard van Heijningen), Remco Muller, Jeroen Koot, Nick van Houten, Ruben v/d Berg©, Stefan van Tol, Rick van Tol, Rutger Dubbeld, Mark van Leeuwen.