Nuttige winst VVK F1 uit tegen Meerburg F2 6-1.

Meerburg F2

Koudekerk JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, 3e klasse 6

31 januari 2015 9:30

Het team was de wedstrijd gestart zonder Giel (blessure) en Jack (weekendje weg).
Daarvoor waren vanuit de F2 (voor wie hun wedstrijd was afgelast) Juan en Bastiaan
toegevoegd.
Na de aftrap was het de eerste 10 minuten dat Koudekerk sterker was dan Meerburg.
In die periode vielen ook 3 doelpunten, namelijk Stijn scoorde in de 2e minuut op aangeven van Luca. In de vierde minuut scoorde Luca op aangeven van Stijn en in de 8e minuut scoorde Merlijn op aangeven van Juan. Daarnaast was een schot van Kaj net naast gegaan in de 10e minuut.
Vanaf dat moment ging het niet meer. Meerburg werd sterker en schoot op de paal en scoorde in de 20e minuut. Er werd teveel afgewacht.
Na een thee-pauze en een goed bespreking in de rust, werden de linies beter benut en
had Meerburg weinig kansen.
Merlijn opende in de 4e minuut met een doelpunt van afstand.Jinne (op het middenveld) was goed bezig en zorgde dat Meerburg niet heel gevaarlijk kon worden. In de 11e minuut scoorde Merlijn
de 5-1. Door het goed uitkomen van Bastiaan kon een kans van Meerburg voorkomen worden.
In de 13e minuut ging Tim op avontuur. Hij omspeelde 3 tegenstanders maar wist net niet te scoren. In de 16e minuur schoot Merlijn van afstand op het doel, waar de keeper de bal tot corner speelde. Uit deze corner (die door Luca werd genomen) scoorde Tim.
Stijn had nog een kans, maar schoot naast het doel en daar bleef het bij.