Sportlust '46 4 - Koudekerk 2

Sportlust '46 4

Mannen Zaterdag reserve, 2, 3e klasse B

10 april 2010 11:00

Promotie een feit na winst in Woerden

10-04-2010 Sportlust'46 4 - Koudekerk 2 0-3 (0-0)

Vandaag kon bij winst de promotie veilig gesteld worden. En omdat deze dag ook de wedstrijd tussen de nummers 2 en 3 Katwijk 6 - Alphia 2 op het programma stond, kon Koudekerk 2 zelfs kampioen worden. Bij winst of gelijkspel van Alphia en hadden wij aan een overwinning voldoende voor het kampioenschap.

Zoals al vele weken kampt het Tweede met personele problemen, maar ook deze wedstrijd werden deze problemen opgelost. Rene Schellingerhout en Rutger Dubbeld genoten van een verdiende vakantie op de Antillen, was Stefan de Wit verhinderd en was Robert Koot beschikbaar voor het eerste. Good-old Barry Scheer gaf acte de presence en mocht in de basis beginnen. Naast Christiaan Schenk maakte Wouter Boer en Niels de Gelder de bank compleet.

Hoewel de thuiswedstrijd met 7-1 werd gewonnen, maakte Koudekerk 2 zich zelf vandaag heel erg moeilijk. De bedoeling van de tegenstander was duidelijk; zolang mogelijk de nul houden. En dat lukte zeker in de eerste helft. Koudekerk moest de wedstrijd maken en had het daar zeer veel moeite mee. Van achter uit zette Bart Kok en Mark Holswilder elke aanval op, maar de defensief ingestelde Woerdense ploeg kon met moeite de aanvallen parareren. Barry Scheer maakte als vanouds vanaf buitenkant diverse malen zijn directe tegenstander horendol en strooide met goede voorzetten. Echter tot een succesvolle afronding kwam het niet. Arjen Linstra kwam er maar een enkele keer uit en zag zijn schoten naast het doel verdwijnen. De grootste kans kwam op naam van Pim van Tulder. Hij soleerde langs twee tegenstanders maar had zijn vizier niet goed afgesteld bij de afronding. Zijn schot ging jammergenoeg over het doel. Sportlust zette daar maar weinig tegenover. Bij elke counter probeerde men de bal vanaf 20 meter of verder op het doel van Michael te schieten.

De tweede helft was hetzelfde als de eerste. Koudekerk probeerde te scoren en Sportlust probeerde dat te verletten. Koudekerk drukte Sportlust verder na achteren en probeerde met aanvallen over zijkant doelpunten te forceren. Na diverse pogingen, waaronder een fraaie kopbal van Arjen Linstra, op het Woerdense doel, mocht er na 10 minuten in de tweede helft eindelijk gejuichd worden. Arjen Linstra kopte de bal in de 16 meter door naar Pim van Tulder en deze schoot de bal langs de keeper het doel in.1-0 Dit doelpunt bleek het breekpunt voor Sportlust en de ban was gebroken. Vijf minuten werd Dennis Nieuwpoort onregelmatig neergelegd in de 16-meter. Tegen de voetbalwetten in, nam Dennis de penalty zelf. De keeper was opnieuw kansloos. 2-0. Moe gestreden mocht Barry Scheer na dit doelpunt het veld verlaten.. Christiaan Schenk nam zijn positie in en ook hij zette de aanvallende intenties voort. Pim van Tulder maakte daarna ook nog de 3-0. Hierdoor kwam hij met Arjen Linstra en Rutger Dubbeld gelijk te staan met 9 doelpunten. De geblesseerde Martin Bos werd daarom preventief gewisseld en mocht Wouter Boer en later ook Niels de Gelder het laatste kwartier uitspelen. Koudekerk speelde de wedstrijd gedisciplineerd uit. Door deze overwinning promoveerde Koudekerk 2 definitief naar de TWeede klasse. Volgende week wacht TAVV en dan is een gelijkspel voldoende voor het kampioenschap