Semper Altius 1 - Koudekerk 1

Semper Altius 1

Rick Joosten (schot)
Maurits van Straaten (kopbal)
Rick Joosten
Marvin Kappetijn

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

10 april 2010 14:30

M. Vogelenzang

Koudekerk laat zich verassen.

Zo kwamen de woorden van Pieter van Zoest weer naar boven, we kunnen van iedereen winnen maar ook van iedereen verliezen. Je zou toch verwachten dat iedereen scherp zou zijn tegen Semper Altius. Dat mocht niet zo zijn, vooral de tweede helft was het een slappe hap bij Koudekerk en de thuisploeg ging met drie punten aan de haal.

Het eerste half uur van de wedstrijd was het nog redelijk wat Koudekerk liet zien, al bleef het meest hilarische moment vijf minuten na aanvang toen scheidsrechter Voglenzang zich naar de Semper bank spoedde met het verzoek of iemand even zijn notitieboekje en kaarten wilde halen in de kleedkamer. Hij was ze vergeten. Was het niet alleen Koudekerk wat niet scherp aan de wedstrijd begon. Koudekerk kreeg de grootste kans. Ruben v/d Berg stuurde Yvar de Groot weg met een steekpass maar de aanvoerder controleerde de bal volledig verkeerd en liep de bal over de achterlijn.  Lange tijd leek het op een 0 – 0 ruststand af te gaan maar door een, naar het zich laat aanzien, ernstige blessure bij een speler van de thuisploeg was eer een ruime extra tijd en juist deze in extra minuten bracht Chistian Vergunst, hij verving de licht geblesseerde Vince van Goozen,  zijn ploeg aan de leiding door een afgeslagen corner met een fraaie halfvolley binnen te schieten.

In de rust kwamen de ruststanden van de overige wedstrijden binnen en bij de supporters was het al snel duidelijk. Er konden weer goede zaken worden gedaan, bij winst wel te verstaan.  Helaas leek het erop dat dit niet was overgekomen bij de spelers. In iets meer dan 10 minuten gaf Koudekerk de wedstrijd weg. Eerst was het Rik Jansen die een afgeslagen corner volledig vrijgelaten door de Koudekerk verdediging langs Wouter Reijneveld kon schieten en even later was Maurits va Straaten weggelopen bij zijn verdediger en kon bij de tweede paal vrij als een vogel zijn ploeg naar de voorsprong koppen. Koudekerk had toen nog ruim een half uur om gelijk te komen maar de ploeg was geen schim van de ploeg die vorige week G.H.C. versloeg, de vechtlust van toen was nu niets van terug te vinden en Semper Altius speelde op een rustig tempo de wedstrijd uit. Pieter van Zoest bracht eerst Mike van Velzen, hopende op de snelheid van de jonge vleugelspits en later moesten ook Bart v/d Hulst en Vince van Goozen nog aan de bak. v/d Hulst als extra spits en van Goozen als aanjager op het middenveld. Echt veel maakte het niet uit. De kansen van Koudekerk waren minimaal, Ruben v/d Berg stuitte op de keeper en in de slotminuut kreeg Bart v/d Hulst nog een kans maar zag zijn inzet over het Semper doel gaan. Zo verliest Koudekerk niet alleen de wedstrijd maar ook de koppositie in de derde periode en de derde plaats op de ranglijst. De ploeg zakt naar de zesde plaats en lijkt voorlopig te zijn uitgespeeld, al weet je dat in deze competitie maar nooit.

Opstelling Koudekerk: Wouter Reijneveld, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst(84.Bart v/d Hulst), Dennis Bos, Jeroen Koot, Ruben v/d Berg, Yvar de Groot, Jeroen Hogenes(69.Mike van Velzen), Robert Koot(86.Vince van Goozen), Joep van Tulder, Rick van Tol.

Toeschouwers:150