Koudekerk JO11-1 - Nicolaas Boys E1

E-Pupillen (voorjaar), E1, 3e klasse 03

27 maart 2010 9:45

Ben van Tongeren

Vandaag kwam de ongeslagen koploper op bezoek. Nicolaas boys had vijf wedstrijden gespeeld en deze allemaal op zijn naam geschreven. Vorige week na onze laatste wedstrijd werden de jongens vast een beetje voorbereid en op scherp gezet. Vandaag zou er bij winst een patatje te verdienen zijn. Dus iedereen verscheen vandaag extra gemotiveerd aan het begin van de wedstrijd.
Nicolaas Boys had in het begin duidelijk last van wat onderschatting, ze hadden immers alle wedstrijden met groot gemak gewonnen. De leiders van onze tegenstander waren duidelijk niet blij met de prestaties van de mannen. Wij speelden lekker fel en aggressief. Wilden geen duel verliezen. Eindelijk stonden de koppies allemaal dezelfde kant op. Dion vuurde al snel een vuurpijl af op de goal en Sven wist van grote afstand de onderkant van de lat te raken! Toch was het Nicolaas Boys dat via een net uitgespeelde aanval een speler vrij voor de goal kregen. Roy was kansloos op de inzet. 0-1.
Berend wist met een mooie solo Sven vrij te spelen, maar Sven mistte. Kenan dacht met een mooi geplaatst schot de keeper te verrassen, maar ook deze poging mislukte. We kregen een corner te nemen. Kenan bracht hem mooi voor en Sven nam hem in een keer op zijn slof, 1-1!! Niet veel later ging Byan goed door op rechts en kreeg een vrije trap mee. Hij nam hem zelf. Zag Jan vrij staan en gaf de bal mooi voor. Jan kon de bal keurig binnen koppen, 2-1!!! Wat speelden wij vandaag een lekkere pot zeg!! Het bleef kansen regenen, Kenan en Luuk deden nog een poging om de score uit te bereiden, maar helaas lukte dat niet.

In de rust regende het bij ons in de kleedkamer complimentjes, maar bij onze tegenstander was het minder gezellig in de kleedkamer. Onze mannen werden weer op scherp gezet. Nicolaas Boys zou immers super gemotiveerd uit de kleedkamer komen.......   na 30 seconden in de tweede helft schoot Kenan de 3-1 binnen. Zo dat was wel even heel erg lekker voor ons! Het leek erop dat dit wel een gevoelige tik was. Toch liet onze tegenstander zich niet kennen. Ze kregen een open kans voor Roy, maar die werd gelukkig gemist. De 3-2 viel helaas alsnog. De goal was heel fraaii. Een mooi diagonaal schot in de bovenhoek. Toen kreeg Kenan de bal op het middenveld. Hij zag in zijn ooghoek dat Sven de diepte zocht. Kenan gaf een perfecte dieptepass met zijn bobslee schoen en Sven kon alleen op de keeper afgaan......... 4-2!!!!  Niet veel laten hetzelfde concept, Kenan gaf diep op Sven en Sven lepelde de bal over de keeper heen. Iedereen stond al te juichen maar helaas werd de bal net van de lijn gehaald.  Via een counter scoorde Nicolaas Boys bijna nog de 4-3, maar Roy stond op de juiste plaats. 4-2 was de eindstand en de koploper was verslagen!! De mannen genoten na de wedstrijd van hun verdiende patatje. Op naar de volgende wedstrijd mannen!! Als die net zo gaat als vandaag is de strijd om het kampioensschap echt nog niet beslist!!

Groeten van jullie trainers en leiders