Koudekerk dos delft onderspit in Alphen

ARC 5

... (kopbal)
... (scrimmage)
Assist: Mike Suvaal
...

Mannen zaterdag, 2, 3e klasse B

28 september 2013 10:45

Kok, J.C.H.

Door de winst 4-1 (ietwat geflatteerd) afgelopen zaterdag op Damme 2 (wat toch diep in mijn hart wel een beetje zeer deed, omdat ik daar toch wel 1 jaar met veel plezier heb mogen spelen)  staat jawel VVK2 op een gedeelde 1e plek in de 3e klasse B. Alleen de FC Rijnvogels 4 (een beter doelsaldo) moeten we nog voor ons dulden.

Volgens keeper Rob een kwestie van tijd, omdat hij tegen de FC zeker de zogenaamde " nul van knul " houdt!

Maar vandaag wederom een zeer lastige tegenstander op het programma. ARC 5, oftewel " de Alphense Racing Club " voor een aantal spelers in de selectie beter bekend als " kut alphenaren 5 ", of voor de alphense spelers in de selectie " de Hanemaaiers 5 ".

Doordat hoofdcoach Redel wegens " werkzaamheden " naar het buitenland moest, werd deze week succestrainer Vlasveld doorgeschoven naar het 1e. Vlasveld die bij zowel het 2e als 1e een overtuigende winst boekte, nam deze week de trainingen van 1 op zich.

In de aanloop naar deze wedstrijd moesten de trainingen dus door " Martial Keytown Sound " Ard Marley Potman en " assistent-leider-speler-vlagger-waterdrager " kale B van der Hulst of voor de mensen die Top Eleven spelen " de Kale Hijser " verzorgd worden. Voor iedere speler een genot om training van te krijgen. Een ideale voorbereiding naar deze topper in de competitie dus.

Ook met de spelers moest er flink geschoven worden, Er " de pitbull van 1 " Simply de Best had een longontsteking. (opgelopen bij het thuis brengen van één van zijn scharrels) Martijn "rechtstreeks" "voorschopper" Vonk moest een weekend weg, Fabinho en Dj Blanco die al geblesseerd uitgevallen waren en zich bij de ziekenboeg aansloten, moesten good old Grandpa " el Heijn " Baco Richard en " Donder op " Rose Cedje aanklampen bij 1. Door deze afwezigen moest er flink gepuzzeld worden donderdag avond om een compleet 2e op het veld te krijgen. Vrijdagmiddag werden dan ook topspelers als " zoef zoef " Jeffrey de haas en " de swans " Lars van de Haven van het 3e vastgelegd!

De opstelling: Sam, Dave, Dimi, John, Maarten, Nick, Tijs, Mike, Dennis, Arj(a)n, Daniel. De wissels waren Martin, Jeffrey, Lars en Joep die na zeggen nog steeds op zoek is naar het complex van ARC.

Nadat we op ons gemak konden omkleden en een goede warming up hadden gemaakt, kon de wedstrijd beginnen. Toen de tactiek voor een ieder duidelijk was en iedereen wist wat ie moest doen, werd er afgefloten door jawel Chefkok Herman den Blijker die speciaal voor deze pot zijn pan en lepels had neergelegd om deze topper te fluiten. In de eerste 30 min waren de beide ploegen in evenwicht en waren er kansjes over en weer, stond de organisatie en werd er weinig weggegeven. Het laatste deel van de eerste helft echter niet, de duels werden niet meer gewonnen, ballen over 5 meter werden zo ingeleverd, het was tijd om als ploeg de mouwen op te stropen en zo de rust te halen. Dat bleef uit en zo kon ARC nog voor rust de score openen, tot ergernis van “ Woeste Jaapie “ op de bank die van de scheids tot de orde geroepen moest worden!  Zo gingen we met 0-1 de rust in. Na de donderspeech die wel 10 min duurde van Kale B en een nieuwe tactiek, werd er een wissel doorgevoerd. Nick van Houten, die volgens Herman den Blijker meer bezig was met zijn medespelers dan de tegenstanders werd gewisseld, Martin Bos kwam voor hem in de plaats. Waar we in de eerste helft steeds balverlies leden, hielde we de bal in de ploeg en konden we zo steeds de aanval weer zoeken. Zo konden we op de helft van arc spelen en ze onder druk blijven houden. Toch kwam ARC op een 0-2 voorsprong. Een vrije trap werd niet goed verwerkt door Sam Vermeer en de spits van ARC kon de bal geheel vrijstaand binnenwerken. Nadat ook Daniel het veld moest verlaten voor “ zoef zoef spierbundel “ de Haas, was het bij de eerste de beste aanval ook gelijk raak, loopwonder “ conditie training “ Mike gaf de bal vanaf links strak voor en dat was een koud kunstje voor topschutter “ FinnHarrison “ die de bal er echter alleen nog in kon pissen 1-2! Ook de aanhang van Koudekerk die met volle getalen naar deze wedstrijd gekomen waren, voelde het aankomen dat er wat moois kon gebeuren! Nadat onze vriend “ Lilly Ratje Cursus “ het veld verliet voor “ Goudhaantje “ van der Haven werd ARC helemaal terug gedrongen en was het wachten op een goal die vroeg of laat zou vallen. Die kwam er ook 10 min voor tijd en jawel laatst genoemde was de maker, op randje 16 werd hij ingespeeld draaide weg van zijn tegenstander ging links voorbij een andere en schoot verwoestend raak! Zo stond de 2-2 op het scorebord van veld 4! Een gouden wissel. Één punt was binnen en er was nog tijd genoeg om de volle winst te behalen! Geheel tegen de verhouding viel het winnende doelpunt echter aan de andere kant. Op het middenveld werd stom balverlies geleden, niet kordaat ingegrepen en zo kwam er een speler van ARC één op één voor Sam te staan die dit buitenkansje wel wist te verzilveren. 2-3 was dan ook de eindstand. Niet veel later vond Herman den Blijker het wel mooi geweest en floot voor het eind.

Radio Alphen Stad FM. “ Dit puntverlies komt hard aan ” verklaarde Kale B later deze middag. Dit verwacht je niet in je debuut als trainer. Om dit onnodige puntverlies te kunnen verwerken moet ik er even een midweek tussen uit. Dit zal me nog lang achtervolgen.

Volgende week staat gelukkig succes trainer Vlasveld weer voor de groep, alle ingrediënten dus aanwezig voor 3 punten op BSC ’68 2. De ploeg die na deze speelronde gedeeld 2e staat met ons en ARC 5.

Bij deze geef ik de pen door aan diegene die hem opeist in de groeps app!