Koudekerk 2 - Damme 2

Mannen zaterdag, 2, 3e klasse B

21 september 2013 12:00

Burgh, J. van den

Het is weer zaterdag! Voor de meeste (voetbal liefhebbende) Koudekerkers betekent dat matchday en een dagje gruttolaan, drie punten en hopende op vuurwerk binnen en buiten de lijnen. Daarbij hoort vrijdagavond vroeg naar bed, rustig aan met de sappies en niet te laat komen, al moet de pen ook toegeven dat het verleden leert dat de laatste drie een niet altijd eenvoudig te ontwijken horde is voor de jongens van Koudekerk dos.
Enfin, na twee zoete overwinningen op Alphia en Haz Boys mocht || weer de wei in tegen wederom een bekende ploeg, "Damme". De week hiervoor won deze ploeg nog van de Boys, maar met 6 punten in de pocket ging men met vertrouwen de wedstrijd in. Uiteraard was onze trainer, 'Peturrr' Vlasveld, daar om ons te waarschuwen voor teveel euforie en die wel weet hoe het met koudekerkse ploegen vergaat zodra we met teveel optimisme in onze poten de wedstrijd ingaan. Zodra Peter zijn doorgaans kalme, leidsche, ontspannen blik inruilt voor die van een onverstoorbare professor, weet je dat je dit hoedanook serieus moet nemen, en dan niet alleen al vanwege zijn anekdote over de Boys dat die in 6 wedstrijden aan de Grutto niet tot score kwamen om vervolgens uitgerekend afgelopen zaterdag een vrije trap van 25m achter 'k0' te jassen. Tel daarbij op dat wij onze 4, de snor hashtag Adri, de man die ook geboren had kunnen worden als flamingo, gezien hij voornamelijk op zijn rechterbeen door het leven gaat en zijn linker alleen uitstrekt als de pallets en de karretjes niet netjes naast elkaar staan in 'zijn' distributiecentrum, waar hij al evenlang een vertrouwd gezicht is als bij Koudekerk, moeten missen omdat hij Mont Ventoux nou eenmaal een lekker bergje vind om op te rijden en het kan haast niet anders dan dat Koudekerk || een lastige middag tegemoet kan gaan mits er fel gestart werd.
Peter V & Bart van der H hadden in hun basisopstelling verrassend genoeg geen ruimte voor Dennis Nieuwpoort (jazeker, 'Lily'heeft ook gewoon een voor en achternaam). Het gevreesde trainersduo bouwde wat zekerheidjes in en eerlijkheid gebied te zeggen dat ze goed zagen dat de nodige cursussen en een slechte conditie ook zijn tol kan eisen en dat rust in deze een goede raadgever kan zijn. Zodoende startte Koudekerk met Rob in de goal; Macho, Richard, Johnny en Blanco Ronaldo op de achterste linie; Mike, Cedric en Fabiano op het middenveld en Daniel, Harris en Dave voorin. Menigeen had waarschijnlijk Greco op 4 verwacht, gezien op die positie de hoofdtrainer onze vrachtwagenchauffeur de beste kansen in 1 toedicht, maar sinds hij zijn talent als reporter heeft laten zien en hij over een gouden rechter(handje..) beschikt, werd er logischerwijs geen enkel risico genomen. Speciale vermelding is dan ook de aanwezigheid van onze voormalig spielmacher, Martin Bos, die de bank completeerde. Zwammerdam bleek goed uit de startblokken te komen, want het eerste kwartier kregen zij de nodige kansen op de openingstreffer. Het was echter Cedric Borgers die de score namens opende. Ik hoor het u al denken; 'Dhonnderop, 'Cedric wie??!!! De man die alleen (mooie) doelpunten maakt op de training om zichzelf vervolgens op zijn mountainbike terug naar huis te belonen met een blikje baco?!!?? Juist mensen, u begrijpt het goed, díe Cedric. Na een fantastische lange bal van soldaat John wist Cedric na een even sublieme loopactie van buiten het strafschop de doelman diagonaal te passeren. Dit leverde hem na de wedstrijd nog een fraai presentje op van Fabian, namelijk een fles rosé die Fabian van zijn lieve moeder had gejat en beloofd had indien hij zou scoren. Op de vraag van de pen of hij rosé dan ook wel echt lekker vond was veelzeggend: "ja, tuurlijk, er zit toch alcohol in?!". Goed, terug naar de wedstrijd. Koudekerk wist hierna goed door te drukken, mede door een typische Harris-goal die met een soort touchdown de bal (en man) achter de doellijn timmerde. Het Publiek, met oa. sterspeler Christian Vergunst op de tribune, kreeg hij als vanouds van de banken en de kleine Tieme kon trots toekijken hoe zijn vader zichzelf presenteerde als een ekte spits en - vooral dat - als niet-getalenteerde doelpuntenvierder. Helaas bleef het shirt rondom dat afgrijselijke torso van hem, wat er toch op duidt dat hij van de vorige wedstrijd geleerd had en zichzelf een paar knaken bespaarde om op zondag een kaartje te kopen voor een wedstrijdje van de beste club uit het noorden.. Heere.. correctie; Groningen. Het schijnt dat daar een spits rondloopt met een vergelijkbaar postuurtje maar met alleen een iets meer getint kleurtje waarvan hij de fijne kneepjes lijkt af te kijken. Welke spits dit overigens is laat de pen aan uw eigen verbeelding over.. || zette door en Fabian liet zijn klasse zien door a la Tottenham Eriksen voor de 3-0 aan te tekenen. Vlak voor de rust gooide wederom Harris de wedstrijd op slot na een afgemeten voorzet van de wederom sterk spelende Mike Suvaal, voor wie Harris op zijn blote knietjes meneer Redel mag bedanken dat Mike (vooralsnog) zijn minuten in het tweede maakt. De tweede helft kwam Dennis erin voor Dave, die langzamerhand wel weer trek kreeg in zijn sappie, en maakte Martin Bos na een kwartier zijn rentree. De thuisploeg leek het wel te geloven en was dan ook een stuk matiger dan de eerste helft, wat resulteerde in een 4-1 zege. Al met al, 3 wedstrijden, 9 punten en zodoende kon de fles rosé ontkurkt worden en de muziek op standje 10 gezet worden. Aan het spel kan nog steeds een hoop verbeterd worden maar met de terugkerende Adrimitri van Tiggelen en naar alle waarschijnlijkheid de nog altijd talentvolle 'NVH' aka Nick van Houten aka Paul Scholes aka Paul Gascoine kan Koudekerk twee met goede moed aanstaande zaterdag naar veld 14 van ARC trekken. Graag draagt ondergetekende graag de pen over aan Bart van der Hulst. Tot zover, over en uit, de pen.