Leiden 1 - Koudekerk 1

Leiden 1

Joeri Devilee (schot)
Bas van Heerdt (vrije trap)
Sietse Fokkema
Rodney Sommeling (kopbal)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

2 maart 2013 14:30

Oudenaarden, G.

Koudekerk verliest twee punten bij Leiden.

Het had een  mooie zaterdag kunnen worden, Koudekerk stond 1 – 2 voor bij Leiden en kon goede zaken doen. Tien minuten later was alles weer terug bij af. Leiden had in de slotfase de gelijkmaker gemaakt en de concurrenten Ariston en B.S.C. pakte een verassende winst. Een vierde plaats van onderen houd in dat Koudekerk nog vol aan de bak moet om promotie/degradatie wedstrijden, of erger, in het feestjaar te ontlopen.

De wedstrijd was nauwelijks begonnen of de thuisclub nam al een voorsprong. Geklungel op het middenveld leverde balverlies op en via Wouter Sjaardema kon Joeri Devilee vrij op Michael Kneulman afgaan en de openingstreffer lag al na 3 minuten in het netje.  Bij Leiden kon men het ook niet geloven en wisten ze niet wat te doen. Als de ploeg toen door was gegaan met aanvallen zou het nog wel eens een hele nare middag kunnen zijn geworden voor de bezoekers. Nu trok de thuisploeg zich terug en probeerde het via lange ballen de spitsen te bereiken. Hierdoor kon Koudekerk zich steeds vaker melden in de buurt van de goal van Leiden.  Mark van Leeuwen was de eerste maar strande op keeper Sjaak Kruit. Eve later was Kruit kansloos op een vrije trap van Bas van Heerdt. Koudekerk leek toen los. Roy v/d Berg bracht de bezoekers nog voor de rust op voorsprong en Leiden had aan Kruit te danken dat het met de rust slechts 1 – 2 was.

Na de rust vergat Koudekerk de thuisploeg weer onder druk te zetten en moest Michael Kneulman nog een balletje plukken. Voor de rest was het voetbal niet al te best maar gingen beide ploegen voor de winst. Winst waar Koudekerk een aantal keer dichtbij was. Oege Pennin schoot in moeilijke positie net over. Het dichtst bij was Tijs v/d Hoorn, vanaf ruim 20 meter zag Kruit de bal snoeihard op de paal belanden. De klap kwam in de slotfase toen leiden zich weer eens voorin melde en een hoge bal was iedereen Rodney Sommeling uit het oog verloren. De invaller kopte de bal buiten bereik van Kneulman binnen en redde daarmee een punt voor de thuisploeg. Koudekerk ging met het ongeloof in de ogen van het veld, zo dichtbij was de ploeg bij de zo gewenste winstpartij.  Voor de zevende keer stapte Koudekerk met een gelijk spel van het veld, alleen voelde deze aan als een nederlaag.

Koudekerk zakt naar de derde plaats van onderen met een gelijk aantal punten als Kamerik, wat er een plaats boven staat maar met een wedstrijd minder. Ariston staat met een punt meer en een wedstrijd minder daarboven, en dat is de veilige plaats.  Zaterdag komt Zwammerdam naar de Gruttolaan, nu nummer 9 en bij winst van Koudekerk komt het dichtbij Zwammerdam.

Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst, Richard van Heijningen©, Jeroen Koot, Tijs v/d Hoorn, Roy v/d Berg, Bas van Heerdt, Mark van Leeuwen, Oege Pennin, Rick van Tol