Koudekerk 1 - Ariston'80 1

9 februari 2013 14:30

Lingen (Gouda), A.

Koudekerk komt niet voorbij Ariston`80

Het gevoel bij Koudekerk was tweeledig, na afloop van het doelpuntloze gelijke spel tegen Ariston`80. Tevreden was men over het vertoonde spel, zeker gezien het verschil met vorige week, maar men wist ook dat men goede zaken had kunnen doen wanneer er een keer was gescoord. Nu blijft het een 9e plaats voor Koudekerk met een minimaal verschil op de ploegen eronder.

Met Mark van Leeuwen en Bas van Heerdt in de basis begon Koudekerk sterk tegen concurrent Ariston`80. De Delftse studentenploeg werd vastgezet op eigenhelft en kon slechts sporadisch deze verlaten. Het was een spelbeeld wat, met uitzondering van een kwartier in de tweede helft, de hele wedstrijd gelijk was. Koudekerk probeerde te voetballen maar het lukte maar zelden een goed uitgespeelde aanval op te zetten. Toch wist Koudekerk regelmatig gevaarlijk voor de goal van Manuel Wierda te komen. De vaak onzeker ogende keeper van Ariston wist echter alle aanvallen onschadelijk te maken, al had hij een paar keer het gelik aan zijn zijde. Zo kwam Rick van Tol een teenlengte te kort na een voorzet van Mark van Leeuwen en zag Akke Pennin zijn inzet net over de goal gaan. Ook na de rust was Koudekerk de betere ploeg. Vlak na rust kreeg Mark van Leeuwen een grote kans op de openingstreffer. De voorzet van Rick van Tol kwam bij de tweede paal waart van Leeuwen de bal in het zijnet kopte. Later besefte de linkerspits dat hij de bal wellicht beter met de voet had kunnen nemen. Slechts een kwartier viel de ploeg terug en mocht het Michael Kneulman dankbaar zijn dat deze wakker was toen Alijafar Mousivand gevaarlijk voor de keeper opdook. Kneulman reageerde goed en behoude zijn ploeg voor een domper. Na een goed uur was Mark van Leeuwen op en werd hij vervangen door Dimitri v/d Berg, Jeroen Koot ging links voorin spelen en had daar nog een paar gevaarlijk voorzetten, goed weggestuurd door Akke Pennin was hij te snel voor zijn bewaker en de voorzet werd bij de tweede paal door Akke net gemist. Dit was de laatste kans van Koudekerk. Ariston dacht er nog een keer gevaarlijk uit te komen maar Dimitri v/d Berg incasseerde een, nuttige, gele kaart om deze aanval te onderbreken. Vlak hierna kwam het eindsignaal van een uitstekend leidende scheidsrechter Lingen.

Koudekerk schiet niet veel op met dit gelijke spel, het houd de achtervolgers wel achter zich maar drie punten hadden wat lucht kunnen geven. Wel kan het getoonde spel een goed gevoel geven voor de komende confrontaties met Roodenburg en de belangrijke wedstrijd bij Leiden.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst(78©), Richard van Heijningen©(78.Tijs v/d Hoorn), Jeroen Koot, Cedric Borgers, Roy v/d Berg, Bas van Heerdt,Rick van Tol, Akke Pennin, Mark van Leeuwen(70.Dimitri v/d Berg)