Lugdunum 1 - Koudekerk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

2 februari 2013 14:30

Zuidwijk, Sjaak

Koudekerk nadert gevarenzone na nederlaag bij Lugdunum.

Het lijkt een rampscenario te worden, juist in het jubileumjaar van Koudekerk lijkt het eerste elftal zich steeds verder in de problemen te werken. Tegen Lugdunum lukte het voor de 9e keer op rij niet te winnen. In deze 9 wedstrijden werden er slechts 3 punten verzameld. Het zou toch niet zo zijn dat de club in het jubileumjaar afdaalt naar de 4e Klasse?

Zonder Mark van Leeuwen, Oege Pennin en Bas van Heerdt, zij werden vervangen door Simon van Leeuwen, Akke Pennin en Jeroen Koot, moest de ploeg van Marcel Valk proberen om de noodzakelijke punten te behalen tegen Lugdunum. Dat dit een moeilijk verhaal zou worden was vooraf bekend maar de manier waarop de goals vielen doet het ergste vrezen. Want zowel bij de eerste als de tweede gingen grove fouten aan voor af. De openingstreffer viel na ruim een kwartier spelen. Jeroen Koot leed balverlies op het middenveld en achterin was men de gevaarlijke Bilal Karasahin compleet uit het oog verloren. Dat het nog zo lang duurde eer de thuisploeg het net vond had Koudekerk te danken aan Michael Kneulman die met enkele fraaie reddingen zijn ploeg overeind had gehouden.  Na rust moest Kneulman weer een goal toestaan toen Roy v/d Berg zijn Nick van Bemmel  uit de rug liet weglopen en van Bemmel leek de wedstrijd na iets meer dan een uur al te beslissen. Vreemd genoeg leek men zich toen pas te beseffen dat Lugdunum helemaal niet zoveel sterker was als de stand deed vermoeden en zocht Koudekerk meer de weg richting doelman Diego Bleys. Het leidde al snel tot een treffer. Cedric Borgers zag een schot worden geblokt en via een scrimmage kwam de bal voor de voeten van Jeroen Koot die Bleys passeerde. Marcel Valk wisselde aanvallen. Richard van Heijningen en Akke Pennin werden vervangen door Robert Koot en Arjen Linstra in de hoop nog iets te kunnen forceren. Linstra was ook nog dicht bij een treffer maar zag zijn kopbal net geen doel treffen en even later was de wedstrijd wel beslist. Bij een uitval was Koudekerk kansloos tegen de snelheid waarmee deze werd uitgevoerd en besliste Ozan Demirbas de wedstrijd.

Koudekerk blijft ook na deze nederlaag een kleine marge hebben naar de gevaren zoa maar door de winst van ariston tegen Leiden worden de verschillen steeds kleiner. Koudekerk heeft nu, net als Leiden 11 uit 14, Ariston en Kamerik staan op 1 punt achterstand en Haagse Hout en BSC volgen op respectievelijk 2 en drie punten. De wedstrijd volgende week thuis tegen Ariston is dus van levensbelang. Het is te hopen dat iedereen zich daar zaterdag van bewust is.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Christian Vergunst, Richard van Heijningen©(70.Robert Koot), Dimitri v/d Berg, Tijs v/d Hoorn, Cedric Borgers, Roy v/d Berg, Jeroen Koot, Akke Pennin(73.Arjen Linstra),Rick van Tol