Kamerik 1 - Koudekerk 1

Kamerik 1

Jelle den Boer (kopbal)
Robert de Wit (scrimmage)
Robert de Wit
Robert de Wit (schot)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

12 januari 2013 14:30

Steenbergen, R.M.

Gevarenzone komt dichtbij voor Koudekerk na nederlaag bij Kamerik.

Het nieuwe jaar is niet best begonnen, de ploeg van Marcel Valk leed een 3 – 1 nederlaag en zag zo het gat met de gevarenzone slinken. Het gat met de ploeg boven Koudekerk bedraagt inmiddels zeven verliespunten. Het is voor Koudekerk dus noodzaak om de ploegen die het nu onder zich heeft daar te houden.

Tegen Kamerik moest Koudekerk het doen zonder Tijs v/d Hoorn, Bas van Heerdt en Akke Pennin, verder stond Michael Kneulman op doel. Michael lijkt voorlopig de voorkeur te krijgen, gezien het feit dat Rob Platteel op de bank plaats moest nemen. Het lijkt Koudekerk dan verder ook niet mee te zitten, al na zes minuten moest Mark van Leeuwen zich laten vervangen met een schouderblessure, hij werd vervangen door Maarten Koot. Op dat moment had Koudekerk de eerste mogelijkheid al gehad via Rick van Tol. Diezelfde van Tol had later nog een grote mogelijkheid toen hij al voorbij keeper Ramon Pen was maar zijn inzet werd net voor de lijn gekeerd door Bart Knijf. De volgende tik kreeg Koudekerk na goed een half uur spelen toen een blinde trap naar voren over het hoofd van Christian Vergunst vloog en door Jelle den Boer kon worden ingekopt. Dit was eigenlijk de eerste keer dat de thuisploeg zich in de buurt van de goal van Kneulman kwam. Deze goal kwam hard aan en de thuisploeg leek bloed te ruiken.

De tweede helft begon goed voor Koudekerk, al na vijf minuten schoot Roy v/d Berg been rebound achter keeper Pen en bracht Koudekerk op gelijke hoogte met Kamerik. Lang kon de ploeg hier echter niet van genieten, direct vanaf de aftrap ging er van alles mis. Cedric Borgers wilde een bal uit de eigen zestien trappen maar raakte met de bal een medespeler, de bal viel precies voorn de voeten van Robert de Wit die de thuisploeg weer op voorsprong zette. Het leek de doodsteek voor Koudekerk. de thuisploeg wilde koste wat het kost drie punten pakken en schuwde daarbij het fysieke niet waarbij het het geluk had dat scheidsrechter Steenbergen niet alles op de juiste wijze wist te beoordelen. Slechts bij een schop op de enkels bij Richard van Heijningen kreeg de dader een kaart waar al eerder Christian vergunst en Roy v/d Berg slachtoffer waren van overijverige Kamerik spelers. Om toch nohg een punt te redden kwamen bij Koudekerk Robert Koot en Arjen Linstra nog in het veld voor Cedric Borgers en Christian Vergunst. Jeroen Koot was nog het dichtste bij de gelijkmaker maar zijn inzet verdween via de paal in de handen van de keeper. dat het in de extra tijd nog 3 – 1 werd maakte de domper alleen maar groter.

Dor deze nederlaag komt Kamerik op een punt van Koudekerk en ziet Koudekerk Leiden op een gelijk punten aantal komen. Het gaat naar Haagse Hout, wat nu op de nacompetitie plaats staat bedraagt nog maar twee punten.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Dimitri v/d Berg, Christian Vergunst(75.Robert Koot), Richard van Heijningen©,Jeroen Koot, Cedric Borgers(82.Arjen Linstra),Fabian Roosenbrand, Roy v/d Berg, Rick van Tol, Oege Pennin, Mark van Leeuwen(8.Maarten Koot)