Siveo '60 2 - Koudekerk 2

...

Mannen Zaterdag reserve, 2, 3e klasse B

6 maart 2010 12:15

Hoewel de weersverwachting anders vermoedde, was het een stralende, winderige dag in Zegveld. Koudekerk kon geen beroep doen op aanvoerder Rene Schellingerhout (weekend weg) en de geblesseerde keeper Michael Kneulman. De laatste werd in de vorige wedstrijd flink in de mangel genomen door een ARC-spits. Michael is minstens 6 tot 8 weken uitgeschakeld. Pim van Tulder kwam voor de zoveelste keer te laat en mocht wederom op de bank zitten.

De wind speelde Koudekerk in de eerste helft parten. Koudekerk 2 kwam mede hierdoor niet toe aan zijn eigen spel. Siveo startte sterk en was in de eerste helft feller. Veel duels werden verloren en het tweede mocht van geluk spreken dat de Zegveldse aanvallers het vizier niet op scherp hadden staan. Koudekerk kon er in de eerste 30 minuten weinig tegen over zetten. Enkele kansen kreeg Koudekerk wel. Arjen Linstra en Robert Koot zag zijn inzet gepareerd worden door de keeper. Aan de andere kant zag keeper Wouter Reyneveld driemaal de bal vlak langs de goede kant van de paal verdwijnen.

Arjen Linstra bleef in de kleedkamer achter en Pim van Tulder nam zijn positie in. Koudekerk had voor de wind en begon krachtig. In de derde minuut kreeg Pim van Tulder een grote kans. Uit de korner van Martin Bos kreeg hij de bal net niet goed onder controle. UIt de hervatting volgde een tegendoelpunt. Maarten Koot, die een van zijn minst gelukkige wedstijd van het seizoen speelde, schatte de voorzet verkeerd in, waardoor de Siveo-aanvaller vrij baan kreeg en Wouter Reyneveld kansloos achter liet 1-0. Na dit doelpunt moest Koudekerk in de aanval. Mede geholpen door de wind, drukte Koudekerk Siveo steeds verder naar achteren. Goudhaantje Pim van Tulder was gelukkig wakker genoeg om in de 57 ste minuut de gelijkmaker te maken. Na een mooie solo langs de lijn prikte hij de bal in de verste hoek achter de keeper 1-1. Koudekerk creerde veel kansen maar de bal wilde er niet in. Rutger Dubbeld kreeg nog een gele kaart nadat de scheidsrechter meende dat hij Suarez-achtige val simuleerde. Wouter Reyneveld hield het Tweede in de race door een 1 op 1 situatie in zijn voordeel te beslissen. Tien minuten voor tijd kon Koudekerk opgelucht ademhalen. Wederom stond Pim van Tulder in het middelpunt. Nadat hij de bal in 16-meter kreeg aangespeeld, zette hij zijn directe tegenstander op het verkeerde been en schoot de bal keurig langs de keeper. 1-2. Koudekerk voetbalde de laatste 10 minuten de wedstrijd lekker uit en nam na de 90 minuten het applaus van het meegereisde Koudekerk publiek in ontvangst.

De komende weken is het van belang om uit een ander vaatje te tappen. Volgende week komt Alphia 2 naar Koudekerk en de week daarop Katwijk 6. Als deze twee wedstrijden gewonnen worden, komt het kampioenschap wel heel dichtbij.

Alphia 2 - Quick Boys 4 6-2
Zwammerdam 2 -Sportlust 4 3-1