Koudekerk 1 - Be Fair 1

Assist: Oege Pennin
Jan Haasnoot (schot)
John Slagboom
Ahmed el Azzouti (intikker)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

1 december 2012 14:30

Groenen, F.

Koudekerk tevreden met 2 – 2 tegen Be Fair

Akke Pennin was de verassing in de opstelling bij Koudekerk, niet alleen de basisplaats aar ook de positie als linksachter. Noodgedwongen door de niet geheel fitte Dimitri v/d Berg en Fabian Roosenbrand bij wie het niet zo loopt als vorig seizoen was Akke Pennin het konijn uit de hoed van Marcel Valk. Tegen de snelle Patrick Vermeulen deed Akke het niet gek, hij was ook nog de maker van de openingsgoal dus pakte dat goed uit .

Op de rechterkant was Jeroen Koot de andere verassing. door het ontbreken van Tijs v/d Hoorn, kwam door werk te laat om te starten, schoof Cedric Borgers door naatr het middenveld.  Het spelbeeld van de eerste helft was zoals er al kon worden verwacht, de bezoekers hadden een veldoverwicht ware het niet dat er weinig tot geen uitgespeelde kansen waren. De gevaarlijke aanval van de waddinxveners werden goed kort gehouden en slecht sporadisch kon men het Rob Platteel lastig maken. Toch lag het gevaar van een goal steeds om de hoek. Hoe anders was het na iets meer dan een half uur spelen, Akke Pennin schoot uit een corner de bal hard langs keeper Rick van Hattum die er niet goed uit zag op dit schot. Een tegenvaller voor de bezoekers die geen tijd kregen om hier over na te denken want direct vanaf de aftrap heroverde Koudekerk de bal via Roy v/d Berg die speelde Oege Pennin die vervolgens de bal slim aflegde en daarmee van Hattum kansloos maakte omdat Mark van Leeuwen nu een leeg goal voor zich had. Be Fair was het even kwijt, zoveel overwicht en 2 – 0 achter. De ploeg ging nog meer op jacht naar de goal en wist Koudekerk ver terug te drukken. Een goal kon nu niet uitblijven en die viel een kleine 10 minuten voor de rust. Jan Haasnoot profiteerde van een gaatje bij Koudekerk en bracht zijn ploeg weer terug in de wedstrijd.

Na de rust leek het doek al snel te vallen toen na twee minuten de stand al weer gelijk was. Ahmed el Azzouti tikte van dichtbij de gelijkmaker langs Platteel, die een schot niet vast kon houden en Azzouti was et snel bij om dit af te straffen. Zo zou het nog een zware middag worden voor Koudekerk maar ondanks het overwicht lukte het Be fair niet meer te scoren al mocht Koudekerk van geluk spreken dat scheidsrechter Groenen mee ging in het vlag singnaal van de grensrechter voor buitenspel toen Mohammed el Azzouti dacht de 3 – 2 langs Platteel te tikken. Diezelfde Platteel bracht later stijlvol redding op een vrije trap van John Slagboom en ook verder in de tweede helft hield de keeper zijn ploeg overeind. Koudekerk beperkte zich aanvallend tot een kopbal op de lat van Oege Pennin. Het eindsignaal kwam voor Koudekerk dan ook als verlossing, het punt was zeer welkom en eigenlijk was er niet op gerekend.

Volgende week wacht Koudekerk de traditioneel moeilijke uitwedstrijd bij Kamerik, winst zou een mooie afsluiting zijn van een rumoerige eerste seizoenshelft.

Opstelling Koudekerk: Rob Platteel, Jeroen Koot, Christian Vergunst, Richard van Heijningen©, Akke Pennin, Cedric Borgers(60.Tijs v/d Hoorn), Bas van Heerdt, Roy v/d Berg, Rick van Tol, Oege Pennin, Mark van Leeuwen(86. Fabian Roosenbrand)