DWO 1 - Koudekerk 1

DWO 1

Marko Grootveld (schot)
Wouter van Ginkel (schot)
Wouter van Ginkel (schot)
Calvin Ugert
Oege Pennin (kopbal)

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

17 november 2012 14:30

Tuinder, G. den

Koudekerk doet zichzelf te kort tegen D.W.O.

De meeste kansen een veldoverwicht hebben en een van de beste wedstrijden spelen van het seizoen. Dat deed Koudekerk zaterdag op bezoek bij D.W.O. toch stond de ploeg na 90 minuten met lege handen, reden? Tien minuten voor en na rust met persoonlijke fouten en niet scherp zijn. Marcel Valk kon dan ook alleen maar concluderen dat de ploeg zichzelf te kort had gedaan.

Het leek op een afstraffing af te gaan al binnen een kwartier stond het 2 – 0 voor D.W.O. en was Koudekerk nog niet in de buurt van keeper Roel Sluysman geweest. Het begon al na drie minuten, Roy v/d Berg verspeelde de bal op het middenveld, greep Christian Vergunst half in maakte Marko Grootveld dankbaar gebruik van het halfslachtige verdedigen. En schoot een vroege openingstreffer achter Rob platteel. Diezelfde Platteel ging nog geen tien minuten later vreselijk in de fout door de bal in de voeten van Wouter van Ginkel te schuiven. Die nam het cadeautje dankbaar aan en Koudekerk stond met 2- 0 achter. Vreemd genoeg ging de thuisploeg niet door en liet het Koudekerk terugkomen, een vrije trap van Tijs v/d Hoorn werd half gekeerd door Sluysmans en Rick van Tol schoot de rebound binnen. Koudekerk was terug in de wedstrijd en zette de thuisploeg met de rug tegen het eigen doel. Oege Pennin en Roy v/d Berg hadden de mogelijkheid om hun club naast de thuisploeg te schieten maar vonden steeds hun meerdere in de steeds beter gaan keepende Roel Sluysmans. Koudekerk creëerde zeker vier kansen om te scoren maar als iets tegen zit….

In de rust had Marcel Valk zijn team verteld te blijven geloven in een goed resultaat en alles leek er ook op dat dit moest kunnen. De bezoekers hadden meerdere mogelijkheden maar vonden steeds weer iets in de weg staand. De ongeschreven voetbalwet stak toen de kop weer op. D.W.O. scoorde uit een counter via Wouter van Ginkel  en even later leek het beslist toen  Calvin Ugert zelfs de 4 – 1 achter Platteel schoot. Het geloof leek weg bij Koudekerk en de wedstrijd leek uit te gaan als een nachtkaars, maar ineens was daar de opleving. Mark van Leeuwen bracht Oege Pennin in stelling en de spits kopte feilloos raak. Nog geen minuut later was Koudekerk helemaal terug toen Tijs v/d Hoorn de 4 – 3 binnenschoot na een overstapje van Oege Pennin. Koudekerk gaf nog alles en kreeg nog een enorme kans op de gelijkmaker, waar het gezien het veldspel, minimaal recht op had maar ook nu stond de uitstekend keepende Sluysmans in de weg. Zelfs Rob Platteel melde zich nog voorin om de gelijkmaker te forceren maar het mocht niet meet baten, de opleving kwam net te laat. D.W.O. mocht zich zeer gelukkig prijzen met de drie punten en Koudekerk kan alleen hoop halen uit het feit dat er gewoon een goede wedstrijd was gespeeld.

Over twee weken speelt Koudekerk thuis tegen Be Fair, misschien dat een weekje rust de ploeg goed doet.

Opstelling Koudekerk:  Rob Platteel, Cedric Borgers, Christian Vergunst, Richard van Heijningen©, Dimitri v/d Berg, Tijs v/d Hoorn, Bas van Heerdt, Roy v/d Berg, Mark van Leeuwen, Oege Pennin, Rick van Tol